 |
|
 |
Ostatnio dodane gry |
|
|
 |
|
 |
|
 |
Recenzja (opis) gry |
|
 |
Dark Fall: Lights OutGra ujrzała światło dzienne w 2004 roku z rąk developera XXv Productions – firmy, która połączyła się z Darkling Room tworząc jedno studio. W 2009 roku wyszła poprawiona wersja Director's Cut różniąca się kosmetycznymi poprawkami samej fabuły – dodano rozmowy z duchami :). Podobnie jak to miało miejsce w pierwszej części mamy do rozwiązania ciekawą, zgrabnie skonstruowaną, logiczną historię, która tym razem odnosi się do autentycznych wydarzeń z roku 1912 o tajemniczych zaginięciach ludzi pracujących w latarni morskiej. W grze poruszamy się w czterech płaszczyznach czasowych: 1912, 2004, 2090 i 2090 roku pne. Do przenoszenia się w czasie służą niektóre zdjęcia i okulary.
W porównaniu do The Journal graficznie jest znacznie lepiej – wyraźnie poprawione tekstury i znacznie okazalej prezentujące się lokacje. Muzyka (w samej grze jest jest niewiele) jest klimatyczna i stonowana, nieco brakuje w niej elementów zaskakujących gracza, ale nie ma co narzekać (apogeum muzyczne nastąpi dopiero w Dark Fall: Lost Souls). Fabuła jest ciekawa – mamy do czytania mnóstwo notatek, listów itp., które układają się w logiczny ciąg wydarzeń. To właśnie czytanie wszystkiego jest główną czynnością wykonywaną przez gracza, gdyż eksploracji nie jest za dużo (bardzo mała liczba lokacji). Zagadki są zrobione logicznie o umiarkowanym poziomie trudności (polecam dokładnie czytać i notować znalezione poszlaki, gdyż nie można ich wziąć do ekwipunku). Dark Fall II: Lights Out to jedna z niewielu gier, w których nieliniowość jest tak bardzo nakreślona i widoczna – tak mniej więcej od połowy gry swoboda eksploracji jest ogromna, a i do tego czasu można swobodnie iść własną ścieżką – za to duży plus dla twórców. Niestety musiało się to odbić na czasie zabawy – jak wiemy dokładnie co zrobić to do przejścia wystarczy nawet godzina!!! Jest to stanowczo za mało i zaniża bardzo ocenę samej gry.
Tytuł nie zawiera żadnych elementów zręcznościowych – jest klasyczną przygodówkę Point&Click z perspektywy I osoby.
Polecam wszystkim zagrać w wersje z 2009 roku, gdyż w wersji oryginalnej (nie wiem czy to wina tylko mojej kopii gry) czasami gdy chcemy pooglądać bliżej jakieś notatki wyskakuje błąd, który resetuje cała grę – najbardziej było to uciążliwe w latarni w roku 2004.
Moja ocena 7/10
Autor recenzji: Koniarek
Utknąłeś w grze? TUTAJ JEST PORADNIK (solucja) Nadal nie potrafisz przejść? ZAPYTAJ NA FORUM |
|
 |
 |
|
 |
|
 |
Informacje o grze |
|
|
 |
|
 |
Artykuły |
|
|
 |
|
 |
Przydatne strony |
|
|
 |
|
 |
Ostatnie komentarze |
|
|
 |
|
 |
|
 |
SZUKAJ |
|
|
 |
|
 |
FORUM |
|
|
 |
|
 |
Emulatory |
|
 Emulator starszych gier przygodowych dostępny pod różne platformy... [czytaj]
 Emulator systemu operacyjnego DOS dostępny pod różne platformy... [czytaj]
 Emulator komputera PC, na którym zainstalować można inny system.... [czytaj]
 Emulator komputera Amiga, na który również powstało sporo przygodówek.... [czytaj] |
|
 |
|
 |
Losowe ekrany |
|
 |
Deponia 3: Goodbye Deponia
|

Gabriel Knight: Sins of the Fathers - 20th anniversary edition
|

Jack Orlando A Cinematic Adventure: Director's Cut
|

The Walking Dead: Season One
|

The Wolf Among Us
|

Sherlock Holmes: Crimes and Punishments
|

Keepsake
|

Deponia 2: Chaos on Deponia
|

Syberia II
|

Gomo
|

Ceville
|

Sanitarium
|

Sam & Max Hit the Road
|

The Lost Chronicles of Zerzura
|

Maniac Mansion
|
|
|
 |
|
 |