 |
|
 |
Ostatnio dodane gry |
|
|
 |
|
 |
|
 |
Solucja, przewodnik |
|
 |
Curse of Enchantia Wersja do druku
Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.
Oznaczenie ikonek z akcjami: 1. Inwentarz 2. Weź 3. Użyj 3.1. Otwórz 3.2. Włóż 3.3. Popchnij/Pociągnij 3.4. Zjedz 3.5. Ubierz/Użyj na sobie 3.6. Rzucaj 3.7. Daj 3.8. Połącz 4. Spójrz 5. Rozmawiaj/Powiedz 6. Atakuj 7. Skacz 8. Save/Load 9. Dźwięk 10. Punkty
Ucieczka z więzienia Wisząc do góry nogami zawołaj pomocy. Przyjdzie strażnik zostawiając po sobie klucz, weź go i użyj na kajdanach. Kiedy się uwolnisz podejdź do ściany obok prawego filaru i popchnij ją, a odkryjesz wnękę. Z niej zabierz spinacz. Otwórz spinaczem drzwi i wyjdź. W drugim pomieszczeniu weź akwarium (okrągłe). Idź cały czas w lewo aż do następnych drzwi.
Pod wodą Pod wodą ubierz akwarium. Uwolnij rybkę zza krat i idź za nią w lewo, upuści ona muszelkę, którą zabierz z piasku. Na lewo od czaszki leżącej na ziemi jest brązowa plama na piasku, przeszukaj ją a znajdziesz robaka. Za dużym kamieniem w prawym dolnym rogu znajdziesz monetę. Idź do sklepu i rybie daj robaka a uzupełnisz zapas tlenu. Idź w lewo i przed węgorzami elektrycznymi daj muszelkę żółwiowi, a przewiezie cię na drugą stronę węgorzy. Przeszukaj wodorosty na ziemi a znajdziesz patyk elektryczny. Idź w lewo i kiedy zaatakuje cię rekin zaatakuj go kijem elektrycznym. Dalej w lewo - muszla - kiedy będzie zamknięta skocz na nią, aby ją przeskoczyć. Dalej dojdziesz do korka. Użyj na nim kija elektrycznego (przy pomocy opcji insert - karta do slotu).
Jaskinie Podejdź do dużego kamienia w ścianie - znajdziesz przy nim wodorosty. Na lewo od niego na ścianie jest przycisk - naciśnij go i wyjdź.
Mapka rozmieszczenia pomieszczeń:

Chodząc po komnatach zbieraj wszystkie kamienie z ziemi. Jeśli zobaczysz monetę na ziemi podnieś ją (prawdopodobnie leży w losowym miejscu). Idź do kamieniarza z pełnym inwentarzem i daj mu wszystkie zebrane kamienie. W jego pomieszczeniu na ścianie widać ile jeszcze musisz mu dostarczyć kamieni, uzupełnij więc zapas i zanieś mu. Kiedy dostarczysz mu odpowiednią ilość da ci sznurek. Idź do pomieszczenia z TV, zabierz telewizor z ziemi. Idź do pomieszczenia z deską. Weź deskę i przy pomocy opcji (klocki lego) użyj jej na wielkim kamieniu). Rzuć telewizorem w przeciwną stronę deski a znajdziesz się wyżej, zabierz magnes. Idź do pokoju gdzie leżał monitor, połącz sznurek z magnesem i wrzuć go do dziury w ścianie, aby zdobyć szpulkę. Idź przed pomieszczenie kamieniarza gdzie fruwa potwór. Rozciągnij sznurek ze szpulki pomiędzy uchwytami. Po przejściu potwora zabierz błoto. Idź do pomieszczenia z 4 dziurami (na mojej mapce "gałązka"). Zaglądaj do każdej z nich aż w końcu znajdziesz gałązkę, którą zabierasz. Idź do studni i wrzuć do niej monetę, po ukazaniu się życzeń wybierz kask opcją zabierz. Idź przed spadające kamienie, załóż kask i przejdź przez nie. W następnej komnacie w inwentarzu połącz wodorosty z błotem i gałązką, wskocz do wiadra i załóż błotną maskę.
Miasto Idź na północ. Po ataku złodzieja zabierz miecz i zaatakuj leżącego złodzieja. Zabierz pieniądze. Idź na północ, w miasteczku znowu na północ i jeszcze raz na północ przy fontannie. Wejdź do Mage's Shop i daj mu pieniądze.
Klif ZAPISUJ TU CZĘSTO STAN GRY. Idź w prawo i popchnij kamień. Skocz na kamień, aby przeskoczyć dziurę. Idź w prawo powoli, aby uniknąć spadającego kamienia. Dalej w prawo, zabierz czerwone rękawiczki, dalej w prawo. Przy guzikach naciśnij 1, 2, 4 aby utworzyć kładkę. W prawo, weź linę. Stań za niebieskim potworem i załóż rękawiczki, aby go zrzucić (ucieknij w lewo przed kamieniami). Po lawinie kamieni wejdź do alkowy i zabierz tam kamyczek. Zaczekaj na lawinę i w prawo do następnej alkowy. Idź w prawo a zobaczysz duży kamień, po lewej od niego ubierz kamyczek z alkowy, aby zabrać większy, spadający cyklicznie kamień. Nowym kamieniem rzuć w ogromny głaz. W prawo, przy krawędzi rzuć linę i wskocz na nią, aby przejść. Idź w prawo dopóki nie zobaczysz u góry ekranu fragmentu dużego głazu - powoli uniknij jego spadnięcia. Idź w prawo do końca, przeczytaj napisy na ścianie. Wróć do alkowy po lewej i powiedz "Open Sesame!". Wewnątrz do ptaka powiedz "Hi!".
Miasto Wyjdź z pokoiku, idź w prawo do fontanny. Idź w górę i wejdź do Mage's shop. Daj mu pieniądze a zmieni twój wygląd. Wyjdź ze sklepu, idź w dół. Obok fontanny w lewo i cały czas w lewo aż do górskiego krajobrazu.
Tajemniczy ląd Weź włos z kupki po lewej. Idź w lewo i przed wulkanem weź tackę. Wróć do muzyków i idź w dół. Idź w prawo i wsadź włos do dużego nosa. Po prawej weź pióro i znaczek z kupki u dołu. Kupkę skarpetek obejdź dookoła i od tyłu weź jedną skarpetkę. Idź w dół schodami. Weź pilota, i idź w górę do statku. Po lewej od statku weź kasetę. Idź na prawo i użyj skarpetki na kupie złotych monet. Wróć przed robota i zaatakuj go skarpetą z monetami. Wejdź do statku, podejdź w lewy dolny róg i weź deskę. Na piasku jest taki jakby mały krzyżyk - w tym miejscu musisz wyrzucić deskę - położy się poziomo. Weź drugą deskę i odrzuć ją na środku poprzedniej. Przejdź przez mostek i zabierz złotą szmatkę. Wyjdź ze statku. Idź w lewy-dół od statku, aby wrócić do muzyków. Obok kupy kopert weź list. Użyj na nim znaczka i wrzuć do skrzynki. Obok muzyków włóż kasetę do konsoli i użyj pilota, aby nagrać muzykę (ikonka używania na pilot). Idź w dół, daj kasetę facetowi z magnetofonem a otrzymasz kartę. Wejdź do groty i powiedz "Help!". Weź pojemnik i wyjdź. Idź w dół do muzyków i użyj karty na drzwiach po prawej od nich. Na chmurze kliknij w lewą krawędź chmury i kiedy Brad będzie ślizgał się z powrotem naciśnij prawy koniec chmury. Powtarzaj tą czynność, aż "rozhuśtasz" postać i znajdzie się ona blisko torebki - wtedy ją zabierz. Zejdź z chmur wracając do muzyków. Idź w dół - pojawią się tam drzwi - wejdź w nie. W pomieszczeniu rzuć pojemnik na ścianę po lewej od kraty, następnie użyj szmatki i naciśnij przycisk, który się pojawi. Na elektryczną podłogę rzuć woreczek (ten z chmur) oraz tackę. Na drugiej stronie zabierz wentylator i otwórz drzwi za pomocą spinacza.
Miasto Idź 2 x w górę i przy fontannie w prawo. Wejdź do sklepu kostiumowego. Daj sprzedawcy pieniądze, weź sukienkę i idź w lewo do przebieralni. Ubierz sukienkę i przejdź przez drzwi po lewej. Idź w lewo.
Lodowiec Weź kulkę śniegu i rzuć w potwora. Idź w górę, weź spray, idź 2 x w górę. Weź zamrożoną deskę, idź w dół. Przesuń się w lewo do przerębla i rzuć na niego deskę, aby zdobyć rybę. "Ubierz" spray. Idź w prawo i daj rybę Eskimosowi, zabierz wędkę. Idź w dół i powiedz "Hi!" do morsa (mors musi zareagować na to, jeśli nie to podejdź bliżej). Idź w lewo do lodowego bloku i zaatakuj go wędką. Weź popiół. Idź w lewo do krawędzi i 2 x do góry - zobaczysz tam grzbiet morsa - przejdź przez niego na drugą stronę i zawołaj "Help!", a potworek otworzy ci przejście. Przy łódce rzuć popiół do wody a znajdziesz się przy zamku lodowym.
Lodowy zamek Po prawej od wejścia są 4 sople, naciskaj je od największego do najmniejszego czyli: 4 1 3 2. Wejdź do zamku, po lewej zabierz miotłę, a po prawej kostki do gry. Teraz rzucając kostkami przy stole otwierają się różne drzwi w holu na północy - rzucaj kostkami i przeszukuj kolejno pokoje w holu. W każdym pomieszczeniu jest 1 przedmiot - w sumie musisz zabrać ich 6 (kostka lodu, lewarek, lupa, megafon, pistolet, sopel). Sopel oraz pistolet zdobędziesz atakując je miotłą. Kiedy masz już 6 przedmiotów podejdź do urządzenia w holu. Do kabury po lewej wsadź pistolet, po prawej z miski zabierz szkiełko i olejek. Idź do samej góry i tam w prawym dolnym rogu podnieś gwizdek. Połącz gwizdek z megafonem i tą kombinacją zaatakuj okno u góry. Wskocz przez okno. W pokoju z laserem używaj: lupa: górny-prawy otwór kostka lodu: lewy-górny otwór sopel: lewy-dolny otwór szkiełko: prawy-dolny otwór. Użyj lewarka (przez insert) na drzwiach i wejdź. W pokoju z wiedźmą idź w prawo i kiedy podnosi ręce w górę wykonaj skok - tym sposobem znajdziesz się na tronie, który cię wystrzeli w górę. Spróbuj wyjść, a złapie cię dłoń, ubierz olejek. Idź pokojami w górę po drodze zabierając zapałki, aż dojdziesz do trolla. Schowaj się za kolumną pośrodku i zaczekaj aż troll zaśnie. Kiedy śpi podejdź do jego stopy i włóż zapałkę w stopę, a następnie zaatakuj zapałkę pudełkiem zapałek (trzeba się pospieszyć). Zabierz gaśnicę. W mieście: wyjdź ze sklepu idź w lewo do fontanny, w górę i do Mage Shop. Daj magowi pieniądze a znajdziesz się na cmentarzu.
Cmentarz Weź kość i zaatakuj nią, aby się wydostać. Po wyjściu z grobu idź w lewo i schowaj się za kupką ziemi, aby Drakula goniąc cię wpadł do grobu. Weź talerze, łopatę i tackę. Idź w prawo i kiedy pojawi się Drakula zaatakuj go łopatą. Weź jedzenie i krzyż po prawej. Podejdź do Drakuli i popchnij na niego nagrobek. Idź w prawo i przy Drakuli zjedz chleb z czosnkiem. Weź odkurzacz, zaatakuj Drakulę krzyżem. Idź w prawo aż pojawi się Drakula - zaatakuj go talerzami. Idź w prawo i wyjdź przez bramę. Idź w górę. Przejdź przez następną bramę (którą otwierasz) i wejdź do zamku.
Zamek Idź w lewo i weź pierścień przed paleniskiem. Idź 2 x w prawo i w alkowie popchnij książkę, przejdź przez przejście. Przy czarnoksiężniku: 1. Zaatakuj ducha odkurzaczem. 2. Użyj gaśnicy na płomieniach (opcją popchnij). 3. Zaatakuj wentylatorem. Kiedy czarnoksiężnik zostanie pokonany połącz pierścień z czarnoksiężnikiem. KONIEC
Autor solucji: adam
|
|
 |
 |
|
 |
|
 |
Informacje o grze |
|
|
 |
|
 |
Artykuły |
|
|
 |
|
 |
Przydatne strony |
|
|
 |
|
 |
Ostatnie komentarze |
|
|
 |
|
 |
|
 |
SZUKAJ |
|
 |
Wpisz nazwę gry lub część wyrazu np. Sybe
|
|
 |
|
 |
Emulatory |
|
 Emulator starszych gier przygodowych dostępny pod różne platformy... [czytaj]
 Emulator systemu operacyjnego DOS dostępny pod różne platformy... [czytaj]
 Emulator komputera PC, na którym zainstalować można inny system.... [czytaj]
 Emulator komputera Amiga, na który również powstało sporo przygodówek.... [czytaj] |
|
 |
|
 |
Losowe ekrany |
|
 |
Sherlock Holmes: The Awakened
|

Hopkins FBI
|

AmerZone: The Explorer's Legacy
|

Full Throttle
|

The Lost Crown: A Ghost-Hunting Adventure
|

Gemini Rue
|

Broken Sword: The Angel of Death
|

The Dig
|

Scratches
|

Cruise for a Corpse
|

The Perils of Man
|

Broken Sword 2,5: The Return of the Templars
|

Nostradamus: The Last Prophecy
|

Shadows on the Vatican
|

The Night of the Rabbit
|
|
|
 |
|
 |