|
|
|
Ostatnio dodane gry |
|
|
|
|
|
|
|
Solucja, przewodnik |
|
|
Indiana Jones and the Fate of Atlantis Wersja do druku
Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.
Uwaga! Jako, że gra jest w języku angielskim oraz występuje w niej duża losowość, trzeba znać nieco angielski, aby sobie poradzić z przejściem gry - nawet z solucją.
Intro Dotknij penculinar statue. Spróbuj podnieś linę obok statuy. Weź książkę z półki po lewej. Zbadaj 4 koty. Otwórz 3 szafki i weź statuetkę.
New York City Spróbuj kupić bilet - wyprzedane. Weź gazetę, idź w prawo za róg, otwórz drzwi. Ochroniarzowi powiedz, że jesteś fanem Sophii, że jest bardzo mądra (smart) i że potrafi łatwo wytłumaczyć każdy temat (makes things easy to understand). Przy scenie próbuj wejść na scenę lub rozmawiać z człowiekiem przy panelu, aż będziesz mógł z nim porozmawiać. Zapytaj czy lubi czytać, daj mu gazetę. Kiedy odejdzie przełącz lewą i prawą dźwignię na panelu i naciśnij czerwony przycisk. Po rozmowie z Sophią udacie się do Islandii.
Iceland (1) Wejdź do jaskini i porozmawiaj z człowiekiem. Zapytaj o Lost Dialogue of Plato. Po rozmowie idź do ciężarówki i jedź do Tikal.
Tikal Wejdź do dżungli po prawej, znajdź wejście, które prowadzi na drugą stronę do przepaści - jest tam wąż owinięty wokół drzewa, wróć i przestrasz zwierzaka tak, aby znalazł się przed wejściem na drugą stronę - wtedy użyj na nim bicza, wystraszy się i przejdzie przez przejście do drzewa z wężem. Wespnij się na drzewo, aby przejść na drugą stronę. Dotknij lampy na straganie, a przyjdzie Sternhart. Porozmawiaj z nim trochę, powiedz mu, że chcesz się rozejrzeć w świątyni - zapyta się o tytuł książki - odpowiedz, że nie wiesz. Zapytaj papugę o title. Ponownie zapytaj Sternharta o możliwość rozejrzenia się w świątyni - tym razem znasz tytuł. Wewnątrz piramidy powiedz Sophii, aby zagadała Sternharta, ty w tym czasie weź lampę ze straganu. Wewnątrz piramidy otwórz lampę i użyj jej na spirali, następnie weź spiralę. Użyj jej na paszczy po lewej, pociągnij go. Kiedy Sternhart wyjdzie weź orichalcum bead, wyjdź z piramidy, idź w prawo i do samochodu.
Iceland (2) Wejdź do środka, użyj orichalcum na eel head. Weź eel figurine i jedź na Azory.
The Azores Zapukaj do drzwi i porozmawiaj, człowiek cię spławi. Porozmawiaj z Sophią, aby ona zagadała ze starcem. W czasie rozmowy wyniknie, że wie coś o Lost Dialogue of Plato ale powie tylko za coś w zamian. Przygotuj sobie coś do pisania. Porozmawiaj z Indym, jako Indy porozmawiaj ze starcem i zaoferuj mu eel figurine. Powie ci w jakiej kolekcji znajduje się książka - zapisz nazwisko.
Barnett College Lokacja książki jest losowa. Jakie przedmioty trzeba/można znaleźć: - w biurze w lodówce jest majonez. - węgiel oraz szmatę z kotłowni. - w pokoju z książkami jest szkolne krzesło a na nim guma, zabierz ją. - nad biblioteką na strychu jest grot strzały na jednej z półek. - w urnie na wyższym strychu (na razie nie możesz się tam dostać). Warianty, w których może być książka: - za dużą skrzynią na strychu z totemem jest stara skrzynia. Użyj majonezu na totemie i pociągnij go 2x. Wejdź na górę. Otwórz urnę i weź klucz, zejdź na dół i użyj go na skrzyni. - w jednym z kotów. Użyj gumy na kupce węgla, aby wejść wyżej. Weź kota zrobionego z wosku, użyj go na dole w piecu. - w półce, która przygniotła Indiego w bibliotece. Użyj szmatki na grocie i tego na śrubkach, aby podnieść wieko. Kiedy znajdziesz Lost Dialogue of Plato idź do biura. Teraz możesz wybrać spośród trzech trybów gry. Ta solucja opisuje najprostszy z nich - pierwszy - z pomocą Sophii (You can come along).
Algiers (1) Porozmawiaj z nożownikiem, dowiesz się, że potrzebuje asystentki. Porozmawiaj z Sophią czy nie zechciałaby być asystentką, powiedz, że to bezpieczne i żeby przyjrzała się jego technice. Kiedy odzyskasz kontrolę nad kursorem popchnij Sophię, po scence dostaniesz nóż. Porozmawiaj też z właścicielem straganu z warzywami. Idź w alejkę obok straganu, porozmawiaj z mężczyzną, nie chce ci wyjawić informacji dopóki nie pokażesz mu jednego z kamiennych dysków. Weź maskę, porozmawiaj jeszcze o masce i wróć na lotnisko.
Monte Carlo Porozmawiaj z Sohią - ma ona plan, aby zwabić Trottiera do pokoju hotelowego. Porozmawiaj z Trottierem (łysawy w brązowej marynarce). Nagraj stan gry przed dialogiem. W czasie rozmowy zada ci pytanie, aby mieć pewność, że znasz Last Dialog (odpowiedź jest w książce) - jeśli odpowiesz prawidłowo zaproś go do pokoju (w czasie kiedy widzisz 4 odpowiedzi możesz nagrać stan gry). Jeśli odmówi, idź do Sphii - doradzi ci abyś wspomniał mu o Nur-Ab-Sal - wtedy da się namówić. Nagraj stan gry! W pokoju powiedz Sophii, aby go czymś zajęła. Weź latarkę z szafki pod lustrem, w szafce z bezpiecznikami zrób zwarcie (open, pull). Kiedy zgaśnie światło weź narzutę z łóżka, użyj narzuty, użyj maski, użyj latarki. Po zdobyciu kamienia jedź do Algierii.
Algiers (2) Pokaż Omarowi kamienny dysk, porozmawiaj. Chce się wymienić na coś innego w zamian za maskę, zgódź się. Idź do sprzedawcy owoców i spróbuj wymienić otrzymaną od Omara rzecz na squab-on-a-stick - jeśli nie będzie chciał tej rzeczy wymień ją znowu u Omara i zaproponuj mu inną rzecz - tak długo, aż da ci squab-on-a-stick. Obok wyjścia na lotnisko jest żebrak - zaoferuj mu jedzenie a dostaniesz bilet na balon. Idź na górę schodami po prawej. Daj bilety i użyj balonu. Odetnij nożem linkę.
Algiers - Balloon Ride Używając dwóch opcji u dołu możesz sterować balonem. Ląduj przy namiotach w górach i pytaj o dalszą drogę ludzi pokazując im mapę, aż trafisz do X. Po wylądowaniu na X idź w lewo.
Algiers - Dig Site Sophia wpadnie do dziury, zejdź drabiną w dół, znajdź w ciemności 4 przedmioty: long tubular thing (a hose), the sharp wood thing (a ship rib), the clay thing (a clay jar), the blunt wood thing (a wooden peg). Idź do samochodu, otwórz wlot paliwa, użyj na nim wężyka, a na końcu wazonik, aby napełnić go benzyną. Wróć do dziury. Poszukaj metalowej rzeczy, obok będzie metal cap, otwórz to i wlej paliwo. Znajdź małą metalową rzecz i pociągnij ją - zapali się światło. Użyj drewnianego patyka na ścianie po prawej, następnie wooden peg na mural. Następnie użyj tam kamiennego dysku. Zajrzyj do Lost Dialog i poszukaj akapitu "At many outposts, a Sunstone suffices", aby przeczytać jak ustawić dysk. Kiedy ustawisz prawidłowo i klikniesz na kołek wyjdzie Sophia i da ci 2 kolejne przedmioty. Weź kamienny dysk i kołek. Otwórz generator w weź świecę. W samochodzie użyj distributor cap na silniku i wsadź świecę, udaj się na Kretę.
Crete - Old Ruins Idź cały czas w lewo, do ścieżki, przez mostek, w lewo, zabierz statyw geodezyjny. Wróć i przejdź pod mostkiem do ruin, wejdź we wszystkie wejścia aż znajdziesz duży symbol na ścianie (kółko i A w środku) - spójrz na niego. Wyjdź, poszukaj w pobliżu obluzowanych kamieni, pociągnij je, a odkryjesz głowę byka, użyj na niej przyrządu, spójrz przez lunetę, ustaw na lewy kamienny róg i naciśnij na róg na środku celownika - poleci kreska. Weź przyrząd, poniżej jest kolejna kupka gruzu a pod nią druga część figury, użyj przyrządu i ustaw na prawy róg, poleci kreska i utworzy żółty X. Użyj wygiętej deski na X, a odkryjesz kolejny dysk. Wróć całkiem w prawo - jest tam piedestał, użyj na nim obu kamieni. Znajdź w książce fragment z "Greater Colony a Moonstone", aby uzyskać podpowiedź jak ustawić kamienie (jest tylko 16 kombinacji, ale pierwszy kamień zostaje ustawiony jak z pierwszego cytatu tu jest poradnik po angielsku). Kiedy otworzy się przejście weź kamienie i wejdź.
Crete - Labyrinth Weź 2 głowy z platformy, przejdź do następnego pokoju i przy pomocy bicza weź trzecią głowę. Poszukaj w labiryncie posągu minotaura, użyj bicza na jego głowie, a zjedziecie w dół. Obok zwłok zabierz laskę i kamienny dysk. W wodospadzie jest łańcuch - wespnij się do góry. Znajdź pomieszczenie z kratą i głową króla nad półką (od windy na lewo), użyj na półce 3 głów. Wejdź, idź w prawo, w pomieszczeniu ze złotą skrzynią użyj swojej laski na chock. Wróć i idź w prawo do komnaty z wielką głową, użyj laski na jej ustach, wjedź windą i zabierz złotą skrzynkę i perłę. Wróć do komnaty z Sophią i idź w górne przejście, namów Sophię, aby weszła do dziury i przełączyła dźwignię. Wejdź do środka, schowaj swoje kulki do złotej skrzyni, zamknij ją i użyj ryby. Ryba wskazuje na naszyjnik Sophii, namów ją, aby schowała naszyjnik do skrzyni. Używaj ryby w pomieszczeniach aż będzie wskazywała na ścianę. Użyj na tej ścianie wygiętej deski, wejdź i weź kolejną perłę. Idź w prawo do wielkiej mapy, poszukaj w książce zdania "Worlstone that's needed to approach Atlantis itself" w celu znalezienia wskazówki jak ustawić 3 dyski, ustaw 3 dyski prawidłowo na środku mapy. (pierwszy kamień zostaje ustawiony jak z pierwszego cytatu, drugi ustawiony jak z drugiego cyatatu tu jest poradnik po angielsku) Po otwarciu wejdź do drzwi. Scenka z porwaniem Sophii. Użyj zaokrąglonej deski na ścianie po prawej.
Nazi Submarine Idź do łodzi podwodnej, wejdź na drabinkę i otwórz pokrywę. Kiedy pobijesz kapitana, po zanurzeniu użyj interkomu i ogłoś, aby wszyscy udali się do torpedo bay. Urwij dźwignię po lewej (push). Idź w lewo do kuchni, weź chleb, porcelanowy kubek i wędliny. Przejdź w lewo, użyj dwóch dźwigni (push), jedna z nich jest zepsuta. Wróć do kuchni, otwórz klapę i zejdź na dół, użyj kubka na kwasie. Przejdź w prawo - powiedz Sophii, aby zagadała strażnika. Idź w górę i z prawej strony strażnika zabierz odsysacz do muszli klozetowej. Wyjdź w górę i w prawo, za doktorem w dół, użyj kwasu na metalowej skrzyni odzyskując dyski. Idź do strażnika Sophii, w rozmowie z nim wspomnij o bucket lub pail. Kiedy Sophia załatwi strażnika wiadrem użyj kluczyka na kole za strażnikiem. Idź na samą górę, użyj wysysacza na urwanej dźwigni. Używając koła obok sofii (push) powinieneś mieć 3 urządzenia sterujące - musisz wpłynąć do małej pieczarki z tyłu. Mała pomoc: jeśli nie potrafisz trafić w pieczarę, a próbowałeś już milion razy - pozwól łodzi wypłynąć poza prawy ekran i automatycznie wrócić - umożliwi to skręty w przeciwnym kierunku, co umożliwi wpłynięcie do pieczary.
Atlantis - Airlock Room Znajdź i weź wood thing (drabina). Idź w prawo i znajdź stone rubble - dotknij to - Sophia została porwana. Użyj drabiny na rocky incline. Poszukaj stone thing na lewo od drzwi, otwórz to i zabierz metalowy pręt, użyj na nim kulki. Na statule po prawej użyj 3 dysków. Zobacz do książki i poszukaj: "final entrance being yielded only to contrary minds." Ustaw dyski prawidłowo (tak jak poprzednio), ale pierwszy z dysków ma być ustawiony odwrotnie niż poprzednio, czyli jeśli wschodzące słońce było u góry to teraz ustaw je na dole - reszta wg tego pierwszego już normalnie. Usta posągu się otworzą, włóż do nich perłę. Zabierz dyski i drabinę i wejdź do labiryntu.
Atlantis - Maze W labiryncie są różne pokoje losowe. Do niektórych pokojów można dostać się tylko przez kratkę w innym pokoju. Co w którym zrobić:
--Machine Room Użyj bronze spoked wheel (część robota) na peg nad statuą i wlej lawę z kubka u samej góry do lejka. Z misy weź perły. Możesz to zrobić wiele razy, ale po skończeniu zabierz brązowe koło.
--Robot Rooms W dwóch pokojach są zepsute roboty, z każdego z nich weź trybko.
--Statue Room - Fish Head Weź głowę statuy.
--Statue Room - Chasm Użyj drabiny na dziurze, aby przejść na drugą stronę i wziąć kubek, wracając zabierz drabinę.
--Lava Pump Room Użyj kubka na piedestale a powyżej użyj głowy statuy, aby nalać lawy do kubka - możesz to zrobić wiele razy wracając tu.
--Crab Room Użyj wędliny z łodzi podwodnej na chlebie z łodzi podwodnej, użyj kanapki na żebrach szkieletu z metra. Tej pułapki użyj na baseniku, zabierz pułapkę, kiedy krab się złapie.
--Eel Room Dostępny tylko przez kratkę z innego pokoju, zabierz w nim węża.
--Subway Ta lokacja jest zawsze w tym samym miejscu, na zewnętrznym holu na samym dole po prawej. Weź żebra szkieletu.
--Sentry Room Duże podwójne drzwi, użyj perły na metalowym wężu i wrzuć do wody. Użyj perły w ustach statuy, aby wejść.
--Dungeon Room Pokój, w którym jest Sophia. Jeśli spojrzysz do niego przez górna lewą kratę użyj perły na statule, aby zabiła strażnika. Kiedy już tu dotrzesz normalnym wejściem weź część statuy, która się rozbiła wcześniej. Wyjdź z pomieszczenia i wejdź do kanału.
Atlantis - Canal Daj ośmiornicy uwięzionego kraba. Wejdź do wody i na pływającego kraba, w jego ustach użyj perły. Płyń kanałami, a do otwarcia krat używaj dysków nad kratami. Dopłyń do schodów prowadzących w górę, z pomieszczenia zabierz crescent-shaped gear, zamknij drzwiczki, spójrz na obrazek i zapamiętaj go. Płyń ponownie do pomieszczenia z wielkimi drzwiami. Użyj łańcucha na prawej ręce statuy. Użyj drabiny, otwórz klatkę piersiową statuy i spójrz do środka - powinieneś mieć 5 części: Statue part, bronze spoked wheel, crescent-shaped gear, bronze gear, orichalcum bead - jeśli czegoś ci brakuje wróć po to do labiryntu. Najpierw włóż bronze spoked wheel na środek i na to statue part - te dwie części zawsze są na środku. Teraz użyj crescent-shaped po prawej, a bronze gear z lewej u góry, do środka wrzuć perłę - prawa ręka się obniży. Zapnij drugi koniec łańcucha do lewej ręki. Przełóż trybko w lewy dolny róg i użyj perły na środku - drzwi wyważone. Weź z ziemi pręt i drabinę.
Atlantis - Middle Atlantis Wejdź do pokoju z lawą i weź berło. Wyjdź do korytarza i znajdź rysunki na ścianie ze strzałką w górę - jest to ustawienie dźwigni do jazdy. Wejdź do pokoju naprzeciwko i spójrz na rysunek na podłodze - jest to ustawienie do zatrzymania się. Użyj pręta i berła na czołgu w odpowiednich dziurach i ustaw najpierw jazdę, a kiedy pojedziesz to ustaw stop, a znajdziesz się w centrum (użyj też perły na ustach).
Atlantis - Inner Atlantis Idź do centrum a później do małych drzwi. Przejdź przez labirynt drzwi, aby znaleźć się na dole przy lawie (po drodze zapisz sobie kombinację kamieni widoczna na ścianie). Przejdź przez płytki i w dół. Wejdź do środka, połóż 3 kamienie. Ułóż jak na rysunku w poprzednim pomieszczeniu. Dla Sunstone ustawiasz noon sun, dla Moonstone ustawiasz full moon, dla Worlstone ustawiasz volcano. Kiedy nadejdą Niemcy rozmawiaj z doktorem dopóki sam nie znajdziesz się na platformie, mów o: Plato's error, "Godhood for a couple beads", "no beads", "for your sake I hope this works". Zakończeń jest pewnie kilka, w zależności od tego, co powiesz później. KONIEC
Autor solucji: adam
|
|
|
|
|
|
|
|
Informacje o grze |
|
|
|
|
|
Artykuły |
|
|
|
|
|
Przydatne strony |
|
|
|
|
|
Ostatnie komentarze |
|
Mariia Life is Strange Witam wszystkie miłośniczki makijażu! Chcę podzielić się moim znaleziskiem, a mianowicie sklepem pla... »
dsad Ceville [url=https://robota.ua/]asd[/url]
asd
[asd](https://robota.ua/)
https://robota.ua/... »
mads943 UFOs [URL="https://vagar.pl/wagi-hakowe/"]https://vagar.pl/wagi-hakowe/[/URL]... »
mads943 UFOs https://vagar.pl/wagi-hakowe/... »
mads943 UFOs Cześć wszystkim, sklep internetowy Vagar zapewnił kompleksową ofertę gdzie kupic wage elektroniczna ... »
rosyjski debil A Trip to Yugoslavia ta jest dobra gra :-)... »
Fajna gierka:) UFOs To była pierwsza gra w którą zagrałam z moim bratem na naszym nowiutkim komputerze...:)Przepiękne,ma... »
wolf666 Syberia nie ma potrzeby tam iść...... »
Remy Gemini Rue Adam z 2014 roku, zastanów się co Ty w ogóle chłopie piszesz! ... »
2020 gra UFOs Czy istnieje możliwość pobrania pełnej wersji tej gry z tej strony?... »
|
|
|
|
|
|
|
SZUKAJ |
|
|
Wpisz nazwę gry lub część wyrazu np. Sybe
|
|
|
|
|
Emulatory |
|
Emulator starszych gier przygodowych dostępny pod różne platformy... [czytaj]
Emulator systemu operacyjnego DOS dostępny pod różne platformy... [czytaj]
Emulator komputera PC, na którym zainstalować można inny system.... [czytaj]
Emulator komputera Amiga, na który również powstało sporo przygodówek.... [czytaj] |
|
|
|
|
Losowe ekrany |
|
|
Gobliins 2: The Prince Buffoon
|
Broken Sword 2,5: The Return of the Templars
|
Dreamfall: The Longest Journey
|
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
|
Dark Fall: Lights Out
|
Deponia 3: Goodbye Deponia
|
The Testament of Sherlock Holmes
|
Simon the Sorcerer II
|
Sam & Max Hit the Road
|
King's Quest I
|
The Walking Dead: Season One
|
Broken Sword: The Angel of Death
|
Memento Mori 2: Guardian of Immortality
|
Yesterday
|
Goblins 3
|
|
|
|
|
|