 |
|
 |
Ostatnio dodane gry |
|
|
 |
|
 |
|
 |
Solucja, przewodnik |
|
 |
Książę i Tchórz Wersja do druku
Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.
Do opcji gry dostać można się naciskając F1.
Spacja powoduje wyświetlenie inwentarza.
Jeśli zapisujesz stan gry pamiętaj, aby najpierw nacisnąć ikonkę dyskietki zapisu na dole. Zapomnienie o tym wczytuje stary stan gry!
TUTAJ pobrać można zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.
Na cmentarzu porozmawiaj z grabarzem prosząc go o przywołanie kogoś z grobu. Po pojawieniu się Arivalda porozmawiasz z nim, a on przed odejściem da ci mapę. Weź łopatę i przekop 4 poniższe groby, a znajdziesz eliksir nieśmiertelności, klejnot, sztylet i amulet. Wróci grabarz i przeklnie wykopane rzeczy. Kliknij w mapę w inwentarzu i idź do miasta. Porozmawiaj z zakutym więźniem, wybierz dialogi: - Faktycznie żaden dowód... - Masz zbyt chropowate palce... a przeszukasz jego kieszenie i zdobędziesz klucze i kości. Porozmawiaj z kupcami grającymi w kości, kiedy odwrócą się od pieńka zamień ich kości na te fałszywe (ciężko to zrobić i trzeba poczekać na moment).
TUTAJ pobrać można zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.
Po podmianie kości zabierz książkę z ich tobołka. Porozmawiaj z grubym kupcem oraz z tym gotującym zupę. Idź do czarodzieja (drzwi do sklepu), porozmawiaj z nim, porozmawiaj z homukulusem, a zdobędziesz go. Daj czarodziejowi księgę a da ci czar. Idź do karczmy. W niej zatrzyma cię krasnolud. Wejdź ponownie, porozmawiaj z mnichem, spróbuj dać klejnot krasnoludowi, ale nie weźmie go. Idź do świątyni, użyj homukulusa na runach nad ołtarzem, porozmawiaj z ołtarzem aż zgadniesz hasło. Kiedy pojawi się duch ubij z nim interes - dasz mu eliksir, a on odczaruje twoje przedmioty. Wróć do knajpy, daj klejnot krasnoludowi i porozmawiaj z Arivaldem, który powie ci o zamku Flojd. Udaj się do zamku Flojd, tam jednak spotka cię niespodzianka. Wróć do Arivalda, porozmawiaj z nim, porozmawiaj z barmanem, daj Arivaldovi czar, a zmieni cię w niedźwiedzia i znajdziecie się na dziedzińcu zamkowym. Kiedy wszyscy odejdą wejdź w drzwi u góry a następnie w te po lewej. Porozmawiaj z księżniczką, użyj wstążki wiszącej na łóżku, a księżniczka odmieni cię pocałunkiem w człowieka. Na drzwiach po prawej użyj wytrychów na kłódce. W skarbcu użyj szkatułki po prawej, na jednorękim bandycie muszą wypaść 3 uśmiechnięte czaszki abyś zdobył lusterko.
TUTAJ pobrać można zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.
Wróć na dziedziniec i użyj łańcucha. Idź do zamku Flojd, użyj lusterka na demonie - nie podziała. Użyj Hominikusa na demonie, a lusterka na bramie zamku. Wejdź do zamku i szybko w drzwi po prawej. W komnacie zabierz z ziemi talizman i księgę, przejrzyj papiery leżące na stoliku. Wróć do knajpy i daj księgę Arivaldowi. Zapytaj go o Pana Słońce. Użyj nowej kartki w inwentarzu i udaj się do Pana słońce. Użyj Hominikusa na instrukcji obsługi, potem przeczytaj instrukcję jeszcze raz i wciśnij na tablicy symbole z instrukcji: Wrogowie ziemi: tornado, woda, ogień. Bracia Słońca: gwiazda, kometa, księżyc Przyjaciele Słońca: piorun, gwiazda, kometa, księżyc, ogień. Po wciśnięciu odpowiednich symboli naciśnij słońce na środku. Po ukazaniu się mostku porozmawiaj z Panem Słońce. Wróć do karczmy, po prawej siedzi brad - zabierz mu rulonik z kieszeni. Idź do alejki, zapukaj do drzwi i jego żonie daj rulonik. Kiedy wyrzuci jego rzeczy zabierz lutnię. Wróć do Pana Słońce i użyj na nim lutni. Idź do zamku Flojd, wejdź w bramę i do przodu. Zobacz śpiącego księcia wampirów. Pokręć się trochę tutaj a porozmawiasz z uwięzioną kobietą w ścianie. W karczmie porozmawiaj o Arivaldem, a przeniesie cię on w czasy współczesne. Idź w lewo do kościoła, porozmawiaj z księdzem po kolei: złożenie rąk, pokrapianie się, tyci-tyci, butelka. Dostaniesz wodę święconą. Wyjdź i idź do rzeźnika, porozmawiaj z nim kilka razy - rzuci w ciebie siekierą, wróć do niego i zabierz siekierę z drzwi. Na zewnątrz, daj stojącej pani amulet z wilkiem a ta da ci szalik. Pokaż szalik sprzedawcy warzyw po prawej, a dostaniesz czosnek. Porozmawiaj z kobietą i oddaj jej szalik, wejdź i wyjdź z rzeźnika. Idź do pustelnika. Przed domem pustelnika użyj siekiery na drzewie 2 razy aby uzyskać dwa patyki i trzonek. W mieście zabierz but żebrakowi, kiedy ten go ściągnie (trzeba bardzo szybko).
TUTAJ pobrać można zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.
Idź do poety w karczmie i powiedz mu o żonie. Kiedy wyjdą z żoną idź do ich domu, zabierz flakonik spod lustra i uwolnij słowika (zamkiem). Wyjdź na zewnątrz, zagwiżdż kotkowi i kiedy ten zje słowika zabierz szlafmycę spod drzwi. Zamek Flojd - idź do komnaty z wampirem. Użyj sztyletu na patyku, połącz dwa patyki w krzyż. Użyj czosnku i wody święconej na krzyżu. Użyj krzyża na wampirze. Po zabiciu go zobacz trumnę i przeczytaj znalezioną tam kartkę. Wyjdź i przed bramą zamku zabierz łuskę. W mieście idź do alchemika, porozmawiaj z nim a da ci kartkę. Na tej kartce użyj łuski (zobaczysz na niej smoka). Idź do pustelnika i pokaż mu łuskę a potem kartkę ze smokiem. Idź do nowej lokacji - smoczej jaskini. W jaskini spryskaj pajęczynę perfumami i szybko użyj sztyletu na skale w lewym dolnym rogu pajęczyny, aby ta zniknęła. Spróbuj porozmawiać ze smokiem. Wróć do karczmy i porozmawiaj z krasnoludem, a następnie z Arivaldem. W Silmanionie kolejna zręcznościówka: -zabierz kamień z ziemi i rzuć w ptaka nad Arivaldem, -kiedy on się unosi rzuć kamieniem w księgę, -kiedy księga zacznie drżeć rzuć ponownie w ptaka, aby księga spadła
TUTAJ pobrać mozna zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.
Idź do grubego kupca i daj mu kapeć, będziesz musiał jeszcze zdobyć kastet. Idź do Kurhanu, tam klikaj szybko na wejście aż książę przejdzie obok potworów i wejdzie do środka. Wewnątrz porozmawiaj z trupem na tronie: "Przysięgam na swój honor, że przyjmę od ciebie świętą misję i użyję twojej broni tylko do zniszczenia zła". Weź kastet i użyj go na dźwigni przy drzwiach. Idź do smoczej jaskini, użyj kastetu na smoku wypowiadając: "Yukkakoppomaki". Porozmawiaj z kobietą, w inwentarzu użyj czaru z kartki na sztylecie i po zamianie miecza na łańcuchach dziewczyny. Idź na cmentarz, porozmawiaj z grabarzem, użyj talizmanu nekromaty na grabarzu. Idź do młyna, wejdź do budynku po prawej. Zobacz dziurę w podłodze - jest tam szczur, spróbuj do niej wejść. Użyj dziewczyny na dziurze i kiedy w niej będzie popchnij ją aby spadła na dół. Idź do karczmy, użyj na mnichu kartki z zaklęciem pogrubiającym i kiedy zgrubnie szybko zabierz jego sznur.
TUTAJ pobrać można zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.
Idź do młyna i użyj sznura na szczelinie. Użyj zaklęcia pogrubiającego na sztylecie i mieczem poszerz szczelinę w podłodze. Użyj sznura ponownie, ale nie utrzymasz kobiety. Użyj trzonka siekiery na wystającej lince. Na cmentarzu daj szczura grabarzowi, aby dostać 2 obole. Idź do karczmy, w miejscu gdzie siedział brad jest kobieta - porozmawiaj z nią. Spróbuj zabrać kufel krasnoluda, a kiedy ten wstanie szybko użyj ikonki dziewczyny na kuflu. Po "walce" wróć do karczmy i odbierz kufel od dziewczyny. Idź do alchemika, tam automatycznie wymienisz amulet na eliksir. Idź do Silmaniony i tam przejdź na bagna. Użyj eliksiru szybkości, szybko przejdź w prawo i napełnij kufel zieloną wodą z bajora. W karczmie daj napełniony kufel nieznajomej. Daj kufel krasnoludowi. Ponownie daj go nieznajomej a otrzymasz woreczek pieniędzy. Przed karczmą weź woalkę i użyj na swojej dziewczynie. Jednak sam będziesz musiał udawać nieznajomą, w karczmie wiedźma da ci truciznę. Idź do młyna i tam użyj oboli na pomoście. W piekle użyj eliksiru szybkości, użyj czaru z kartki na sztylecie i mieczem zaatakuj diabła. Wejdź do groty i do pierwszych drzwi. Wewnątrz porozmawiaj z diabłem i powiedz, że pobierałeś podatki, a zostaniesz przeniesiony do sali dla VIPów. Tam zabieraj udko z kurczaka ze stołu cały czas tak, aby w czasie teleportacji powrotnej zabrać je ze sobą. Po powrocie walnij diabła udkiem. Pociągnij go do trójkąta i zdmuchnij czarną świecę. Zabierz rogi i wyjdź. Idź w prawo, przy następnych drzwiach porozmawiaj z kobietą przez kratkę. Idź w prawo i do wnęki - porozmawiaj z dwoma diabłami. Po wyjściu idź w prawo, aż do kraniku. Pociągnij zawór, użyj rogu na zaworze, popchnij zawór. Eksplozja otworzy drzwi do sali tortur. Zabierz kawałek rożka z podłogi i wejdź do sali tortur. Wewnątrz idź w lewo i zabierz czerwone ubranie z kukły, użyj ubrania na madejowym łożu, aby je trochę rozciągnąć. Wróć teraz do sali z teleporterem, zdmuchnij czerwoną świeczkę, aby odwiedzić salę. Po powrocie zdmuchnij białą świecę, użyj sztyletu na palenisku i zabierz węgielek. Po powrocie użyj sztyletu na czerwonej świeczce, aby zabrać ją ze sobą. Idź do sali tortur po drodze podgrzewając świeczką węgielek, aby ciągle był rozżarzony. W sali tortur użyj rozżarzonego węgielka a potem świeczki na palenisku pod kotłem. Kiedy zapali się ogień użyj ubrania na gotującej się smole. Na czarnym ubraniu użyj rożków. Idź przed wnękę z diabłami i użyj ubranka. Niestety nie udało się wejść do Lucyfera. Idź do celi kobiety, porozmawiaj z nią. Będąc razem z nią w celi użyj skały po prawej i naciskając szybko X i Y rozkrusz kamień.
TUTAJ pobrać można zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.
Po rozkruszeniu skały poczekaj trochę w następnej komnacie. Po teleportacji użyj ubranka przed wnęką z diabłami. U Lucyfera porozmawiaj z nim wybierając najkrótsze linie dialogowe. KONIEC
Autor solucji: adam
|
|
 |
 |
|
 |
|
 |
Informacje o grze |
|
|
 |
|
 |
Artykuły |
|
|
 |
|
 |
Przydatne strony |
|
|
 |
|
 |
Ostatnie komentarze |
|
|
 |
|
 |
|
 |
SZUKAJ |
|
 |
Wpisz nazwę gry lub część wyrazu np. Sybe
|
|
 |
|
 |
Emulatory |
|
 Emulator starszych gier przygodowych dostępny pod różne platformy... [czytaj]
 Emulator systemu operacyjnego DOS dostępny pod różne platformy... [czytaj]
 Emulator komputera PC, na którym zainstalować można inny system.... [czytaj]
 Emulator komputera Amiga, na który również powstało sporo przygodówek.... [czytaj] |
|
 |
|
 |
Losowe ekrany |
|
 |
Larry 2: Goes Looking for Love
|

The Book of Unwritten Tales: The Critter Chronicles
|

Myst: Masterpiece Edition
|

Syberia
|

Gobliiins
|

Loom
|

Samorost 2
|

Journey of a Roach
|

Indiana Jones and the Fate of Atlantis
|

Full Throttle
|

Black Mirror II
|

Sfinx
|

Tormentum: Dark Sorrow
|

Runaway: A Twist of Fate
|

Hopkins FBI
|
|
|
 |
|
 |