 |
|
 |
Ostatnio dodane gry |
|
|
 |
|
 |
|
 |
Solucja, przewodnik |
|
 |
Reksio i UFO Wersja do druku
Epizod 1 - Inwazja
Reksia budzą dziwne hałasy. Wychodzi ze swojej budy na podwórko, gdzie słyszy lamenty koguta. Kury zostały porwane. Pies, nie namyślając się długo, rusza na ratunek. Przejdź w lewo, w stronę kurników. Chwyć worek buraków, by rzucać nimi w statki kosmiczne.

Rzucanie burakami
Poruszaj się za pomocą klawiszy strzałek, chodząc w bok, w lewo i w prawo. Burakami rzucasz, wciskając LPM. Twoim zadaniem jest strącenie 20 spodków, unikając śmierci, czyli momentu, gdy Reksio trafiony zostanie bronią porywaczy, w tym przypadku zieloną kreską.

Jeśli statek zbliży się za bardzo, kura zostanie porwana. Chowając się za kurnikami, unikaj trafień i nie pozwól, by statek obniżył się za bardzo. Po wygraniu pojedynku, okaże się, że mimo wszystko, kury zostaną uprowadzone. Trzeba uda się na wyprawę, celem ratowania drobiu. Do tego, potrzebny jest statek, a raczej wahajdłowiec.
Epizod 2 - przygotowania
Budowa wahajdłowca
Aby go zbudować, potrzebne są przedmioty, które kogut narysował na swoim planie. Plan znajdziesz w warsztacie z prawej strony. Możesz do niego zaglądać, wystarczy, że na niego klikniesz.

Przyjrzyj się mu dokładnie, po czym rusz w poszukiwaniu potrzebnych przedmiotów. Radzę zbierać je pojedynczo, bowiem ekwipunek naszego bohatera, jest ograniczony. Rzeczy znajdziesz w warsztacie, w lokacji z kurnikami, przed warsztatem, a także w budzie Reksia. Potrzebne Ci będą: konewka, wiadro, złom, pralka, grabie, przepychacz do zlewu kolejny złom, czyli chwytak i stabilizator, wiosło, kołowrotek, chomik, balia, antena, rura, piecyk, lejek, lampa, balia i sznurek.

Składaj po kolei statek, patrząc na obrazek, według kolejności, aż zbudujesz wahajdłowiec.

Pozostaje pytanie, kto poprowadzi pojazd. Na odpowiedź, nie trzeba będzie długo czekac, bowiem do tej misji, zgłosi się Kretes, komandor Kretes.
Epizod 3 - podróż
Niestety, w czasie lotu okaże się, że statek leci w kółko. Nasz Kretes wymaga kalibracji, czyli wyregulowania okularów.
Kalibracja Kretesa
Obraz, który widzi Kretes lewym okiem, musi pokrywać się z tym, co widzi prawym okiem. Twoim zadaniem jest ustawienie wszystkich elementów na lewym i prawym ekranie, tak by poruszały się jednakowo. Klikaj na nie, by je ustawić. Każdy dobrze ustawiony element, będzie sygnalizowany jakimś zdaniem wypowiedzianym przez kreta.

Po kalibracji, podróżnicy ruszą w kierunki drogi mlecznej. Niestety natkną się na roboty drogowe. Skieruj się zatem w lewo, na objazd. Po jakimś czasie, na statku zacznie brakować paliwa. Trzeba zatankować chomika.
Tankowanie chomika
Poruszaj się za pomocą klawiszy strzałek, unikając asteroidów, Indian, czy gromów Zeusa. Zniżaj się, jak tylko zobaczysz pole z żytem, wtedy to Kretes opuści chomika, by ten mógł się najeść.

Niestety statek i tak ulegnie awarii i wyląduje, a raczej spadnie w Kretoni.
Epizod 4 - Kretoni
Kolejny raz będziemy obserwować sytuację, w której Reksio wisi oplatany linami. Zadaniem graczy, jest takie pokierowanie Kretesa, by chomik uwolnił Reksia.
Uwalnianie Reksia
Kliknij na chwytak, by komandor kretes wszedł na niego i gdy ruszy do przodu, kliknij na piecyk, a wejdzie do swojego nowego pojazdu. Otwórz wyloty rur z prawej strony pralki i przy kołowrotku. Gdy Kretes wejdzie na deskę z prawej, ponownie kliknij na chwytak, by komandor, w swym pojeździe podszedł do pralki i uwolnił chomika. Otwórz wlot z lewej strony pralki, przesuń kołowrotek i gdy chomik przejdzie przez pierwszą rurę z prawej, a także druga, zamknij obydwa wloty. Chomik powędruje przez kołowrotek, do liny, na której wisi Reksio i przetnie jedną z nich. Pozostała druga część zadania. Obniż wiosło, znajdujące się na górze, by utworzyło kładkę. Kliknij na chwytak i rurę na dole z lewej strony, tą, przy wystających ze ściany kabelkach. Przesuń kołowrotek z powrotem, tak, by chomik ponownie mógł wejść do rury. Otwórz wlot, a gdy wejdzie, zamknij, by odciąć mu drogę. Otwórz wylot rury na samej górze, z lewej. Chomik musi wejść do rury i wyjść na górze, w momencie, gdy Kretes dotknie w swym pojeździe kabelków na dole. Wtedy to prąd porazi lisa i chomik będzie mógł podejść do Reksia i przeciąć jego więzy.

Gdy tylko Reksio będzie wolny, nasi przyjaciele udadzą się po pomoc. Trafią do piekarni, która jest miejscem spotkań ruchu oporu. Na miejscu porozmawiają z działaczką imieniem Molly.
Animacja
Zakochany Kretes, zgodzi pomóc i wykopać tunel, by dotrzeć do więźniów i uwolnić ich.
Podkop
Kretesem sterujesz za pomocą klawiszy strzałek. Dynamit umieszczasz dzięki spacji. Wejdź zatem do tunelu, czyli w dziurę w podłodze. Wykop tunel na dół i weź dynamit. Rusz do przodu, wykopując pojedynczy tunel. Celem jest obsunięcie wszystkich kamieni, ominięcie stworów i dotarcie do strzałki z lewej, do drugiej planszy.

Skradaj się zatem obok pierwszego stwora, uważając, by ten Cię nie zjadł. Wykop dalszy tunel, tak, by kamienie zasypały potworka. Przejdź po kolejny dynamit. W kolejny korytarz wejdź wtedy, gdy stwór jest w lewy, górnym rogu ekranu. Teraz udaj się w korytarz u góry. Poczekaj aż stwór do ciebie dojdzie i wtedy przygnieć go kamieniami. Dynamit umieść tam gdzie strzałka i przejdź do kolejnej planszy. Tu udaj się w korytarz na górze, z lewej strony. Uważaj na spadające kamienie. Dalej zejdź szybko w dół i w lewo. Zrób tunel, zabierz dynamit i omijając potwora, wróć do poprzedniego korytarza. Zapal dynamit i udaj się w lewo. Weź kolejny dynamit i uważając na przeszkadzajkę, czy stwora, zapal dynamit i po wybuchu, przejdź do więzienia. Porozmawiaj z więźniami.
Animacja
Wrócicie do Molly. Przejdź w dół, w lewo, do odkurzacza.

Porozmawiaj chwilkę, po czym wróć do Molly, z której też porozmawiaj. Przejdź w wejście z prawej, do miejsce, gdzie naprawiany jest wahajdlowiec. Niestety brakuje pewnego elementu, czyli pilnika. Wróć zatem do Molly i zapytaj ja o pilnik. Znajdziesz go w chlebie, leżącym na wystawie. Wróć do mechaników, daj im pilnik, a będziecie mogli ruszyć na planetę Indor.
Epizod - 5 Indor
Na miejscu, porozmawiaj z Julitą, zakochaną w Romanie indorzycą. Niestety parę kochanków, dzieli mur, zbudowany z powodu konfliktu, spowodowanego nieoddaniem pewnego ważnego przedmiotu. Musisz coś temu zaradzić. W tym celu rusz w górę w lewo.

Znajdziesz się w lokacji z czteroma tunelami. Twoim zadaniem będzie odnalezienie w nich sześciu ziół oraz dotarcie do Romana, dla którego masz list od Julity, a także po zebraniu ziół, umieszczenie ich w kotle, by uwarzyć miksturę na pamięć.
Szukanie ziół
Każda droga, prowadzi do innej lokacji, planszy, na której musisz oczyścić teren, przemieszczając się za pomocą klawiszy strzałek. Uważaj na kolejne, przeszkadzające istoty i zbieraj zioła, zapamiętując ich nazwę i wygląd.

Lokacja z pająkami - ziele znajdziesz w prawym górnym rogu. Znajdziesz tu wejście do innych jaskiń.

Lokacja z kamieniami. Zioła znajduje się na środku, a drugie po prawej stronie. Wyjście prowadzi do generatora, na razie tam nie idź.

lokacja z osami- ziele znajdziesz w lewym dolnym i w prawym górnym. Wejście prowadzi do bramy, przy której stoi Roman. Możesz się tam udać i oddać mu list.


Lokacja z rybami - ziele znajdziesz w lewym, dolnym rogu. Wejście prowadzi do jaskini z czarownikiem.
Zapamiętaj nazwy ziół i przerysuj ich wygląd. Przejdź do czarownika.
Tworzenie mikstury pamięci
Porozmawiaj z czarownikiem. Twoim zadaniem będzie wrzucanie ziół w określonej kolejności jaka wymienia czarownik, czyli po kolei:
- Bumbedal, Rambedal, Bumbumea, Gupidamis, Gupidula, Rambodula

Gdy wykonasz zadanie, czarownik przypomni sobie kim jest. To ojciec Romana. Reksio z nim porozmawia.
Animacja
Dostaniesz kociołek dla Ciapciulepcich. Wróć do Julity i oddaj jej kociołek. Kret będzie gotów wykopać tunel pod murem.
Burzenie muru
Trzeba uważać, by nie zrzucić sobie na głowę ciężki kamieni. Sterujesz Kretesem za pomocą klawiszy strzałek. Oczyść zatem teren z ziemi i przejdź w lewą stronę i stopniowo, przesuwaj się w prawo o jeden krok, tak, by kamienie się obsuwały swobodnie.

Gdy jakiś kamień nie spadnie, popchnij go i wróć z powrotem, w bezpieczne miejsce. Krocz w prawo, by pozbyć się wszystkich kamieni.

Po rozwaleniu muru, obejrzyj animację.
Animacja
Kliknij na totem, a Indory ruszą w stronę generatora. Nastąpi koniec pewnej epoki, a Reksio i Kretes ruszą z powrotem do Molly. Kolejnym zadaniem będzie ruszenie na jajo, co wiąże się z podróżą na Kurakis. Zanim się tam udacie, zejdźcie do piwnicy. Wróć z powrotem i przejdź w prawo, do waszego statku. Porozmawiaj dwa razy z mechanikiem, a następnie kliknij na statek, by udać się do wioski Fermentów.
Epizod 6 - Kurakis
Przejdź w górę, w prawo. Pojawi się kolejne zadanie.

Labirynt Czerwi
Steruj dwojgiem bohaterów za pomocą klawiszy strzałek. Przełączaj postacie klikając na klawisze 1 i 2. Przejrzyj się planszy, obserwując jak poruszają się robale. Zauważ, że na planszy, znajdują się tak zwane bezpieczne pola, czyli miejsca, w którym robak nie zrobi naszemu bohaterowi krzywdy. Twoim zadaniem jest dotarcie do klucza leżącego z lewej strony i otwarcie nim furki z tej samej strony.

Stojąc na platformie z prawej, u góry, otworzysz kładkę, prowadzącą na poziom wyżej. Należy uważać, bo czerwie wchodzą także na platformy.

Gdy wykonasz zadanie i dwójką bohaterów staniesz już poza furtką, Reksio i Kretes ruszą do wioski.
Wioska Fermentów
Przeczytaj kartkę wiszącą na wigwamie, a dowiesz się, że Kott został uprowadzony do twierdzy barona Żabby.

Przejdź w prawo, do plantacji lebiodki, która jest dziwnie opuszczona. Wróć z powrotem i przejdź w lewo, do twierdzy barona. Staniesz przed bramą zamkniętą w bardzo skomplikowany sposób.
Otwieranie bramy twierdzy
Pociągnij za dźwignię zaczynając od dołu, klikając po kolei na wszystkie dźwignie, aż do otwarcia bramy.

Po jej otwarciu, wejdź do środka i porozmawiaj z Żabbą i uwięzionym Kottem. Z tym drugim pogadaj dwa razy, pytając o kod do jaja. Niestety, teraz nie może Ci go podać. Zrobi to, jak tylko zostanie przez naszych bohaterów uwolniony. Ponownie porozmawiaj więc z baronem, który aby zgubić nieco kilogramów, potrzebuje lebiodki, którą uprawia Kott.
Animacja
Baron zaoferuje układ, zwolnienie Kotta za wygrany wyścig. Przejdź zatem Kretesem w prawo, na stadion.
Wyścig o Różę Pustyni
Wybierz jeden z czterech pojazdów. To jaki sprzęt wybierzesz, nie ma znaczenia. Steruj maszyną za pomocą klawiszy strzałek, do wyboru masz dwa, lewy i prawy. Prowadź pojazd przez pięć okrążeń. Musisz wygrać. Nie martw się jednak, gdy nie uda Ci się wygrać wyścigu pięciokrotnie, wystarczy, że wrócisz do barona, a i tak uwolni Kotta.

Po wygranym wyścigu, wróć do Żabby, a po chwili Kott znajdzie się na zewnątrz. Porozmawiaj z nim. Martwi się o swoją plantację Lebiodki, którą zaatakowały Czerwie. Przejdź zatem na plantację Lebiodki, w prawo.
Przeganianie Czerwi z Lebiodki
Jak się dowiedziałeś, wspomniane robaki, są bardzo uzależnione od tej rośliny. Jest jednak na nie pewien sposób. Jest nim muzyka. Weź zatem magnetofon leżący z prawej strony i kliknij na misy, w których rośnie Lebiodka. Gdy tylko robal pojawi się na roślinie, klikaj na niego tyle razy, by oszołomiony muzyką, spadł na dół.

Rób to do skutku, aż wszystkie Czerwie znikną. W nagrodę otrzymasz od Kotta garść Lebiodki, która ma właściwości zmniejszające oraz kod do bramy, zapisany na kasecie magnetofonowej. Kod ten brzmi:
- łabądek, łabądek, bałwanek, bałwanek
Po spełnionej misji, Reksio i Kretes wrócą do swego pojazdu, do siedziby kretońskiego ruchu oporu.
Epizod 7 - ku jaju
Po krótkiej rozmowie z Molly, która przyszykowała strój dla Reksia, niestety dla Kretesa zabrakło materiału, przejdź do piwnicy, do odkurzacza.
Zmniejszanie odkurzacza
Aby móc wynieść odkurzacz na zewnątrz, należy go zmniejszyć. W tym celu, użyj na nim Lebiodki, a zrobi się malutki. Opuść piwnicę i udaj się do Molly. Załóż strój , który uszyła, klikając na ikonkę i wyjdź na ulicę, w lewo. Spaceruje tam spora grupa żołnierzy Kuratora.
Przejście obok żołnierzy Kuratora
Twoim zadaniem jest takie sterowanie Reksiem za pomocą klawiszy strzałek, by ten przeszedł na drugą stronę i nie zderzając się z żadnym z żołnierzy. Masz dwie drogi wyboru:
- przejście do góry, po czym podreptanie prosto przed siebie, zatrzymując się kilka razy, by przepuścić żołnierza; - przejście na dół i w lewo, tuż przy murze, odczekanie, aż żołnierze z lewej odejdą i szybkie przejście na lewo, na drugą stronę ulicy

Znajdziesz się przed bramą.
Wpisywanie kodu
Kliknij na zamek szyfrowy z lewej strony. Twoim zadaniem jest wpisanie do niego kodu, który podał ci Kott, czyli : łabądek- 2, łabądek-2, bałwanek- 8, bałwanek - 8 Kod brzmi więc:
2288
Wpisz go, po czym kliknij na klawisz z zielonym "ptaszkiem".

Brama otworzy się i Reksio wkroczy do portu.
Port
Kliknij na papugi, po jednej i po drugiej stronie, tak, by strażnicy pomyśleli, że są przez nie wołani i podeszli do klatek. Wtedy szybko wejdź do pojazdu w kształcie czajniczka, z lewej strony, by udać się na jajo.

Animacja
Epizod ostatni - jajo śmierdzi
Po wylądowaniu w jaju, przejdź w prawo, by znaleźć się w labiryncie korytarzy. Celem jest dotarcie do głównego komputera.
Labirynt Kuratora
Aby uruchomić główny komputer, musisz najpierw dostać kartę dostępu z kluczem, znajdującą się na platformie z prawej strony. Z tym kluczem, należy powędrować w lewo, na samą górę, gdzie znajduje się główny komputer Kuratora.

Labirynt składa się z szeregu wejść. Musisz wiedzieć, że można przechodzić w wejście w tył i w przód, czyli wracać się w to samo przejście, a będzie się w zupełnie innym korytarzu. Niestety musisz unikać spotkania z Kuratorem, gdyż takowe skończy się powtarzaniem zadania od początku, a czekają cię dwa etapy, czyli najpierw klucz, potem dojście do platformy z komputerem. Reksiem sterujesz za pomocą myszki, klikając na odpowiednie wejście.
Pierwszy etap:
- prawo, prawo, prawo, lewo, prawo, prawo, lewo, prawo, lewo, prawo, prawo, lewo, lewo, prawo, lewo

Drugi etap:
- lewo, prawo, lewo, lewo, prawo

Podejdź do głównego komputera. Twoim zadaniem jest zmiana kierunku lotu jaja.
Zmiana kierunku jaja
Na ekranie widzisz jajo, znajdujące się w lewym, dolnym rogu. Za pomocą klawiszy strzałek, prawym i lewym, ustawiasz kierunek katapulty. Przytrzymując klawisz strzałki górnej, modyfikujesz siłę strzału. Spacją strzelasz. Twoim zadaniem jest takie wymierzenie jaja, by wystrzeliło i uderzyło w słońce, znajdujące się na ekranie, w prawym, górnym rogu.

Gdy wykonasz zadanie, pojawi się Kurator, z którym porozmawiasz. Okaże się, że jest zaginionym bratem koguta i że wraca razem z Reksiem na podwórko.
Animacja
Po chwili zjawi się Kretes, czeka Cię jeszcze jedne, finałowe zadanie.
Odkurzanie jaja
Za pomocą klawiszy strzałek, odkurzaj jajo z kur, czy zbieraj je. Spacją strzelaj w stwory, które w tym przeszkadzają.

Pozostanie ci obejrzenie animacji końcowych.
Animacje
Koniec.
Autor solucji: agusia16
|
|
 |
 |
|
 |
|
 |
Informacje o grze |
|
|
 |
|
 |
Artykuły |
|
|
 |
|
 |
Przydatne strony |
|
|
 |
|
 |
Ostatnie komentarze |
|
mads943 UFOs [URL="https://vagar.pl/wagi-hakowe/"]https://vagar.pl/wagi-hakowe/[/URL]... »
mads943 UFOs https://vagar.pl/wagi-hakowe/... »
mads943 UFOs Cześć wszystkim, sklep internetowy Vagar zapewnił kompleksową ofertę gdzie kupic wage elektroniczna ... »
rosyjski debil A Trip to Yugoslavia ta jest dobra gra :-)... »
Fajna gierka:) UFOs To była pierwsza gra w którą zagrałam z moim bratem na naszym nowiutkim komputerze...:)Przepiękne,ma... »
wolf666 Syberia nie ma potrzeby tam iść...... »
Remy Gemini Rue Adam z 2014 roku, zastanów się co Ty w ogóle chłopie piszesz! ... »
2020 gra UFOs Czy istnieje możliwość pobrania pełnej wersji tej gry z tej strony?... »
toyota132 Overclocked: A History of Violence jak grać bez płyty dvd... »
agusia16 The Book of Unwritten Tales 2 Ta gra jest dostępna w języku polskim, między innymi na platformie Steam ;) Pozdrawiam! ... »
|
|
 |
|
 |
|
 |
SZUKAJ |
|
 |
Wpisz nazwę gry lub część wyrazu np. Sybe
|
|
 |
|
 |
Emulatory |
|
 Emulator starszych gier przygodowych dostępny pod różne platformy... [czytaj]
 Emulator systemu operacyjnego DOS dostępny pod różne platformy... [czytaj]
 Emulator komputera PC, na którym zainstalować można inny system.... [czytaj]
 Emulator komputera Amiga, na który również powstało sporo przygodówek.... [czytaj] |
|
 |
|
 |
Losowe ekrany |
|
 |
The Tiny Bang Story
|

Penumbra: Black Plague
|

Myst: Masterpiece Edition
|

The Lost Chronicles of Zerzura
|

The Whispered World
|

Gabriel Knight: Sins of the Fathers - 20th anniversary edition
|

Keepsake
|

Touche: The Adventures of the Fifth Musketeer
|

Gold and Glory: The Road to El Dorado
|

Deponia
|

The Book of Unwritten Tales
|

Sam & Max Hit the Road
|

Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder
|

Reksio i Czarodzieje
|

Sinking Island
|
|
|
 |
|
 |