Stupid InvadersBudIdź na lewo od drzwi i podejdź do sedesu. Z półek obok, z góry, zabierz kreta rurowego (koło rolki papieru), a z dołu rolkę papieru. Zabierz także przetykacz leżący na lewo od sedesu i wróć do poprzedniej planszy, w której toaletę można było widzieć z lotu ptaka. Otwórz ekwipunek i przeciągnij papier toaletowy na przetykacz, a zmontowany przyrząd użyj na otwartym oknie, które widać w prawym górnym rogu ekranu, po czym wespnij się po papierze toaletowym. Spójrz na komin, a następnie porozmawiaj z facetem, który w nim siedzi, po czym zalej Mikołaja kretem do rur. Udaj się teraz udrożnionym kominem do piwnicy. Zabierz puszkę kwasu siarkowego z lewej strony ekranu, a następnie udaj się w stronę półek, które widzisz w lewym górnym rogu. Zabierz stamtąd łom oparty o beczkę między regałami oraz lejek leżący na prawym z nich. Wróć do poprzedniej planszy i idź w dół ekranu. Za pomocą łomu otwórz trumnę, wetknij zombiemu lejek w usta i wlej przez niego kwas. Z zabranym kluczem wróć do planszy z regałami i skorzystaj ze schodów, a następnie z drabiny. Za pomocą klucza otwórz kłódkę. Weź pułapkę na myszy leżącą obok wejścia do krypty. (Jeśli Bud chce ją oglądać, kliknij PPM, by przestawił się na zabieranie.) Teraz idź w dół ekranu a następnie w prawo. U stóp schodów, w lewym dolnym rogu ekranu, znajduje się pole oznaczone jako podest. Ułóż w nim pułapkę na myszy i wróć do poprzedniej planszy. Naciśnij tam czerwony guzik na kolumnie, obejrzyj co się stanie i opuść piwnicę. Idź w prawo i przejdź do brązowych drzwi na środku ekranu. Idź w stronę lewego dolnego rogu ekranu. Z prawego kartonu zabierz racę (PPM a potem LPM jeśli ogląda). Wyjdź z pokoju i przejdź do seledynowo-niebieskich drzwi. Idź w stronę prawego dolnego rogu ekranu a następnie skieruj się w prawy górny róg kuchni. Pod wazą znajdują się szuflady. Otwórz górną i wyjmij z niej zapalniczkę. ![]() Wróć do planszy ze schodami i telefonem i udaj się w lewo a następnie przejdź przez drzwi z lewej strony. Idź w dół ekranu i ułóż racę w kominku a następnie odpal ją za pomocą zapalniczki. Wróć teraz na korytarz i wejdź po schodach na górę. Idź w prawo a następnie przejdź przez drzwi po prawej stronie korytarza. Z pralki stojącej na prawo od drzwi zabierz klucz. Opuść łazienkę. Cofnij się do planszy ze schodami i idź w lewo, a następnie przejdź przez niebiesko-zielone drzwi. Idź w stronę lewego dolnego rogu ekranu, otwórz szafę i wyjmij z niej parę rajstop. Idź teraz w lewo i użyj klucza z łazienki na prawej szufladzie toaletki. Z otwartej szuflady zabierz suszarkę do włosów. Opuść pokój i idź dalej w górę schodami naprzeciwko drzwi do pokoju Candy. Przejdź przez otwór u szczytu schodów, a następnie idź w lewo i przejdź przez drewniane drzwi. Idź w dół a następnie w ciemne miejsce po lewej stronie. Wymacaj przełącznik (na screenie jest zaznaczone mniej więcej gdzie go szukać) i zapal światło, a następnie zamknij skrzynię, wskocz na nią i zabierz korbę leżącą na prawo od dzbanka. ![]() Zejdź ze skrzynki i idź w prawo i podejdź do okna. Umieść korbę w otworze na ich ramie (zaznaczone na screenie) i wyjdź przez okno. ![]() Podnieś deskę po lewej stronie (tę opartą o dach) i ułóż ją tak, by dało się po niej przejść na gzyms z przeciwnej strony, po czym skorzystaj ze zbudowanej kładki i wskocz do komina. Rajstopami Candy owiń szafę, po czym wróć przez komin na dach, a następnie udaj się do kuchni (seledynowo-niebieskie drzwi na prawo od telefonu). Gdy wejdziesz do kuchni idź w stronę lewego dolnego rogu ekranu, a następnie przejdź przez drzwi na prawo od lodówki. Złap za rajstopy i przywiąż je do kosiarki, a następnie wpraw urządzenie w ruch. Po unieszkodliwieniu Boloka ponownie udaj się na drugie piętro. Gdy przejdziesz przez otwór u szczytu schodów, skieruj się do niebieskich drzwi. Teraz idź w dół ekranu, a następnie w stronę zielonego dywanika. Zabierz przedłużacz znajdujący się przy lewej krawędzi ekranu. Nie będzie ciężko go znaleźć, bo podłączony jest do niego telewizor. Teraz idź w stronę brązowych drzwi, które widzisz przy prawej krawędzi ekranu, a następnie przejdź przez nie i idź korytarzem przed siebie, po czym przejdź przez dziurę w drzwiach. Do gniazdka po lewo od drzwi podłącz przedłużacz, a do przedłużacza suszarkę. Etno Idź w prawo, a potem w dół. Porozmawiaj z komputerem. Cokolwiek robisz, nie wybieraj kwestii „Twoje marudzenie zaczyna grać mi na nerwach. Nie zapominaj, że to ja cię stworzyłem i mogę cię też od-tworzyć. Otwieraj ten sejf i zamknij się!”. Teraz idź w prawo a na następnej planszy udaj się do góry. Użyj walizki, z której rozłoży się krzesło, a następnie zabierz akumulator z jego lewej strony. Wróć do poprzedniej planszy, idź w dół a następnie w prawy górny róg, po czym skieruj się do maszyny za teleskopem. Użyj akumulatora na gniazdku po jej lewej stronie, a następnie wróć do maszyny, z której Etno go zabrał i zainstaluj go w niej, po czym użyj urządzenia. Wejdź do sejfu i zabierz książkę z piedestału, a następnie opuść sejf. Gorgius Idź w lewo aż do rozwidlenia dróg, na którym skieruj się w lewy dolny róg ekranu. Gdy dotrzesz do półwyspu z głazem, spróbuj powrócić do skrzyżowania. Pojawi się kurodzilla. Spróbuj z nią porozmawiać (Gorgius będzie chciał ją oglądać, trzeba kliknąć PPM, żeby zaczął rozmawiać), a następnie wejdź do kanału. Candy Idź przed czas przed siebie. Gdy Candy spadnie na planszę z drzwiami, zapukaj do drzwi a następnie je otwórz. Gorgius Idź przed siebie i wejdź po drabinie, po czym idź w stronę dołu ekranu i wciśnij przycisk przy windzie. ![]() Idź teraz w dół ekranu i wyjdź z pomieszczenia z krowimi tyłkami. Idź po platformie w lewo i użyj znajdującej się tam windy. Idź przed siebie aż do momentu, gdy znajdziesz się w pomieszczeniu z kotłem. Podejdź bliżej do kotła i zabierz z niego chochlę, a następnie użyj jej na nim dwukrotnie, by wypić jego zawartość. Idź teraz przez przejście po prawej stronie do następnego pokoju. Na następnej planszy idź w dół, a następnie wejdź po schodkach po prawej stronie. Użyj kotła na młocie znajdującym się na postumencie. Wróć teraz do wyjścia z lokacji z krowimi tyłkami i skorzystaj ze znajdującego się obok kawałka podłogi o innym kolorze przełącznika. Idź teraz spiralnymi schodami. Gdy wyjdziesz na górę, skieruj się w prawo. Użyj młota na spawaczu, zabierz butlę z gazem i wróć na dół. Teraz udaj się przejściem po prawej stronie do następnego pokoju i rzuć psu butlę z gazem, a następnie idź w dół ekranu i zabierz jego budę, po czym otwórz drzwi z siatki i przejdź przez nie. Zabierz deskorolkę opartą o skrzynkę (mniej więcej na środku ekranu) i idź dalej w prawo. Przed skrzynią (zaznaczone na czerwono) postaw budę dla psa i wejdź po niej. Ze szczytu sterty zabierz wciągarkę. ![]() Znowu wróć do wyjścia z pomieszczenia z krowimi tyłkami (by wjechać na górę należy użyć przycisku obok platformy). Teraz idź w prawo i użyć wciągarki na trzeciej krowie od lewej. Kiedy Gorgius już sobie pogada kliknij na wciągarkę, a następnie użyj deskorolki na krowie, popchnij je do windy, a następnie sam do niej wejdź. Popchnij krowę trzykrotnie, a następnie otwórz drzwi i znów popchnij krowę. Użyj teraz haka (między krową a tym takim słupkiem) a następnie dźwigni. Candy Przejdź do pomieszczenia, które widzisz z prawej strony ekranu. Gdy do niego wejdziesz idź w prawo i otwórz a następnie obejrzyj szufladę w lewym dolnym rogu ekranu i weź z niej żyletkę. Z wanny zabierz oliwkę. Wyjdź z toalety i kieruj się w dół ekranu do momentu, gdy po lewej stronie zobaczysz drzwi. Idź w lewo i zabierz nadmuchiwany fotel. Wróć do drzwi. Na ich zawiasie zastosuj oliwkę, po czym otwórz je i przejdź przez nie. Udaj się w lewo a na następnej planszy skieruj się w dół. Na ziemi postaw fotel (miejsce zaznaczone na czerwono), usiądź w nim i natnij go żyletką. ![]() Otwórz drzwi na wprost. Wróć i idź w prawo. Zabierz rurę od odkurzacza stojącego w kącie przy przejściu do kuchni. Przejdź przez nie i użyj żółtego skafandra podwodnego. Gdy Candy wejdzie do akwarium idź w dół ekranu, a później kieruj się w stronę żółtej łodzi podwodnej i wejdź do niej. Idź w lewo i skorzystaj z drabinki i zabierz rybę, wróć do skafandra i wyjdź z akwarium. Idź teraz na prawo, w głąb kuchni. Na stertę ryb podrzuć rybę zabraną z łodzi podwodnej (żółtą). Idź teraz w prawo, zabierz kubeł stojący koło lodówki i wciśnij przycisk po lewej stronie drzwi, po czym wejdź do kabiny. Na pulpicie sterowniczym (po lewo od drzwi) wciśnij 2. Wyjdź z windy i idź w lewo i dalej przed siebie, aż dojdziesz do żelaznej kurtyny. Przy niej skieruj się w prawo, potem dwukrotnie w górę ekranu. Otwórz drzwi i idź przed siebie i wciśnij czerwony guzik. Wróć do żelaznej kurtyny i przejdź pod nią. Podejdź do pudeł na lewo od schodów. Zabierz puszkę chilli stojącą na pudle na środku ekranu i wróć do poprzedniej planszy. Zejdź po trzech schodkach, a następnie udaj się do windy po lewej stronie. Idź w lewo i użyj dźwigni na lewo od faceta z wózkiem widłowym. Odblokuj i przejdź teraz przez drzwi, które widać przy prawej krawędzi ekranu – wyjdziesz koło akwarium. Idź w dół ekranu i skieruj się do kuchni. Miń planszę ze skafandrem i otwórz drugą szafkę od lewej, a następnie użyj rury odkurzacza na butli z gazem, po czym odkręć butlę. Na kuchence postaw puszkę chilli, włącz grzanie i zabierz chilli. Wróć teraz do planszy, na której był był facet z wózkiem widłowym. Skieruj się w prawy dolny róg. Na następnej planszy przejdź przez duże oświetlone drzwi (na lewo drzwi windy, którą Candy tu przyjechał) i przejdź przez nie. Daj krowie kubeł. Stereo Idź w dół ekranu, a następnie przejdź przez czarno-żółte drzwi, po czym kieruj się cały czas przed siebie. Gdy dotrzesz do windy z panelu po lewej wybierz 1. Idź dalej przed siebie. Po przejściu przez kolejne drzwi przejdź przez drzwi po lewej stronie. Idź w dół ekranu i zabierz butlę z zielonym paskiem. Wróć do poprzedniej planszy i skieruj się ku górze ekranu. Użyj butli na kurku po prawej (opatrzonym tabliczką z uśmieszkiem). Wyjdź z pomieszczenia, wciskając guzik obok drzwi i skieruj się ku drzwiom po prawej stronie. Idź w lewo na koniec pomostu, podnieś kurtynę i podłącz do rury napełnioną butlę. Idź teraz na drugi koniec platformy, na którym jest winda. Zjedź na dól i podejdź do stołu. Zabierz stopę Igora, a następnie przeszukaj jego ciało jeszcze raz i zabierz mu kartę. Wróć na górę, wyjdź z sali i wejdź do windy, wzywając ją przyciskiem. Na panelu wciśnij 2 i wróć do więzienia. Przejdź na drugą planszę z celami i wejdź między Buda a kosmiczną cegłą. Na elektronicznym zamku użyj karty Igora, zabierz cegłę, wróć do windy i wciśnij 3. Idź przed siebie, a potem użyj platformy by wjechać na poziom z drzwiami. Umieść stopę Igora w stopokontrolerze po prawej stronie drzwi i przejdź przez nie. Candy Rozmawiaj z muchą do skutku. Gdy mucha cię już podwiezie, idź w dół ekranu, po czym wejdź na górę schodami po prawej stronie i skieruj się ku prawej krawędzi ekranu. Nie wchodź jednak do domku, lecz ponownie udaj się na prawo. Użyj różowej obudowy robota. Gorgius Podnieś flaki obcego leżące na lewo od Gorgiusa. Idź w dół ekranu i podnieś czachę obcego na lewo od Gorgiusa. Nabierz do niej mazi radioaktywnej płynącej po prawej stronie ekranu. Idź w górę ekranu i podnieś małą kostkę obcego, leżącą koło kości po prawej stronie. Idź teraz po gzymsie w lewo. Otwórz ekwipunek i przeciągnij małą kostkę obcego na flaki. Otrzymany przyrząd zarzuć na kratkę po lewej stronie. Podnieś klin. Wespnij się do wgłębienia w ścianie i znów zabierz klin. Polej kratki radioaktywną mazią z czachy obcego i przejdź przez dziurę. Idź w dół ekranu aż zobaczysz drabinę. Wejdź po niej i zabierz hak wiszący na rurce. ![]() Zejdź na dół i wracaj aż do planszy z dwoma kratkami i gazrórką (sic.), którą potraktuj za pomocą haka. Idź z powrotem do planszy z drabiną, i zacznij walić hakiem o drzwi. Po wyjściu z chłodni, idź w lewy górny róg pomieszczenia. Zdejmij młoteczek wiszący koło gabloty i rozbij nim szybkę, by móc stać się szczęśliwym posiadaczem topora strażackiego. Wróć do poprzedniej planszy i skieruj się w lewy dolny róg ekranu, a następnie w stronę obrazu doktora. Gdy meble zaczną wybrzydzać, użyj siekiery na taborecie z prawej strony. Skorzystaj z wyjścia pod obrazem i idź cały czas w lewo. Candy Idź w prawo. Po lewej stronie ekranu, obok sofy będzie stała kanapa. Przeszukaj ją, zabierz pieniądze i wyjdź z domku drzwiami po prawej stronie ekranu. Idź w dół ekranu i daj kasę muszę. Idź w dół rury i na kładkę. Dotrzesz do pomieszczenia z teleportami. Wchodź kolejno do teleportów nr: 1, 3, 8, 21. Stereo Przejdź przez drzwi i idź cały czas w prawo, aż dojdziesz do teleportera (takie liliowe kółko na podłodze). Użyj go i idź w prawo. Użyj pedał a następnie połóż kosmiczną cegłę na czerwonym przycisku. Wróć na dół i idź do otwartych za pomocą przycisku drzwi. Przejdź przez nie i podejdź do urządzenia, na którym będą się podświetlały poszczególne kolory. Aby przejść dalej musisz dotykać kolorów na urządzeniu w tej kolejności, w której są podświetlane. Po każdej dobrze powtórzonej kombinacji, urządzenie będzie do niej dodawać jeden kolor, aż do momentu gdy będzie się ona składać z 10 kolorów. Układy kolorów są losowe, więc nie mogę ich podać w solucji. Gdy już poradzisz sobie z urządzeniem, wyjdź z pomieszczenia i przejdź przez nowo otwarte drzwi. Idź w dół ekranu i podejdź do biurka. Bud Idź w dół ekranu. Na następnej planszy podejdź do kibelków po lewej stronie. Wskocz do największej muszli. Idź cały czas w prawo po rurze. Gdy Bud przejdzie przez tunel w ścianie, idź w dół ekranu i wejdź na platformę. Teraz czas przeprawić się przez labirynt: ![]() ![]() Idź w stronę chorągiewki i wskocz do dołka golfowego. Wdy wpadniesz do kuli, weź zielonego kosmitę. W tunelu idź w stronę kratki i porozmawiaj z robotem. Po rozmowie idź w dół ekranu, przejdź za wentylator i wyjmij robota z jego trybów. Wylądowawszy na pustyni idź trzy razy w lewo i raz na dół. Zabierz węża od hydrantu. Teraz idź sześć razy w prawo i dwa razy w dół. Rusz kamień i zabierz czaszkę. Teraz idź raz w lewo i trzy razy w górę. Na następnej planszy idź w górę ekranu. Użyj głuchofonu (tej żółtej trąbki). Etno Idź szybko w dół ekranu i użyj sprężyny. Wydostawszy się z tostera idź w dół i skorzystaj z teleportu. Wejdź na platformę po prawej, a następnie skorzystaj z drabiny. Idź w prawy dolny róg ekranu, a następnie wejdź po schodach. Na kolejnej planszy skieruj się w prawy dolny róg ekranu i użyj platformy po prawej stronie na następnej planszy. Dojechawszy wyżej znów skieruj się w prawy dolny róg ekranu i skorzystaj z kolejnej platformy, znajdującej się po prawej stronie na kolejnej planszy. Teraz idź ku górze ekranu. Na następnej planszy wejdź po drabinie i wyjmij szczura uwięzionego w trybach. Teraz zejdź na sam dół, wejdź na mała platformę na środku ekranu i wciśnij zielony przycisk. Zejdź z platformy klikając w prawym dolnym rogu ekranu i idź w lewo. Naciśnij przycisk pod literą E i przejdź przez otwór. Stereo Idź w dół ekranu i przejdź do następnego pomieszczenia. Bud (Jeśli nie masz wszystkich potrzebnych przedmiotów, cofnij się do miejsca w którym Bud wylądował na pustyni i przewiń solucję do ostatniego akapitu poprzedniej sekcji Buda.) Musisz okrążyć skałę. W tym celu idź w dół ekranu, dwa razy w prawo, w górę i w lewo. Gdy dotrzesz do skały idź w prawo, by dojść do rurki. Przywiąż do niej węża, a następnie przytnij go za pomocą czaszki. Gdy Bud już dotrze na dół, idź w lewo, a następnie w dół i na planszy z portretem doktora przejdź przez drzwiczki po lewej stronie. Idź w dół ekranu i użyj pulpitu pod kolejną podobizną profesora. Candy Idź w dól ekranu i zejdź po drabinie, a następnie skorzystaj z kolejnej drabiny, idź w dół ekranu i wskocz do dziury. Po wyjściu z rakiety, użyj windy będącej platformą z żółto-czarną obwódką. Gdy dojedziesz, idź w prawo do kolejnej windy. Tym razem zjedziesz na dół. Zabierz beczkę znajdującą się w prawym dolnym rogu ekranu i popatrz jak Candy czyni cuda. Gdy wrócisz na platformę z rakietą, podłącz rurę do beczki i wróć do rakiety. Podejdź do korby i przekręć ją, po czym wespnij się po drabinie na wyżej i użyj czerwonej dźwigni z lewej strony. Idź jeszcze wyżej i w dół ekranu i wciśnij czerwony przycisk zapłonu. KONIEC Autor solucji: QiO |