Post Mortem![]() STUDIO Porozmawiaj z Sophią, weź jej sprawę. Z szafy zabierz aparat fotograficzny, ze stołu weź szkicownik. Użyj telefonu, zadzwoń na pocztę i nadaj telegram. HOTEL Z holu, z sofy weź gazetę. Porozmawiaj z barmanem, po rozmowie zamów butelkę czerwonego. Porozmawiaj z recepcjonistą. 1. powiedz, że jesteś z towarzystwa ubezpieczeniowego 2. powiedz że wynajęła cię bogata arystokratka i musisz sprawdzić bezpieczeństwo. 3. powiedz, że chcesz zobaczyć pokój 507, spójrz na zamek i użyj klamki. Wyjdź z pokoju i zobacz drzwi do 507. Wejdź do 506 i porozmawiaj z wizjonerką. Wychodząc porozmawiaj jeszcze z recepcjonistą. POSTERUNEK POLICJI Porozmawiaj z policjantem. Porozmawiaj z nim ponownie proponując mu wino, a dostaniesz raport - przeczytaj go. BIURO FRANKA KAUFNERA Porozmawiaj z doktorem. HOTEL Porozmawiaj z recepcjonista, porozmawiaj z barmanem. Użyj szkicownika, aby narysować portret: włosy: bez zmian oczy: kliknij 1 raz w prawo okulary: brak uszy: 2 razy w lewo nos: 3 razy w prawo wąsy: 1 raz w lewo usta: 6 razy w prawo broda: 1 raz w lewo Pokaż barmanowi narysowany portret, a powie ci, że rozpoznaje tego człowieka. ALAMBIC Idź na wprost gdzie dwóch ludzi gra w karty, porozmawiaj z jednym z nich. Kiedy pokażesz mu portret ucieknie. STUDIO Idź do Alambic. ALAMBIC Porozmawiaj z barmanem o wszystkim. Poprosi cię o pokazanie szczegółów - zaznacz jak poniżej. ![]() Pokaż mu wynik a da ci wytrychy. HOTEL Idź do pokoju 507. Wstaw i przekręć wytrychy jak na rysunku poniżej (po poruszeniu klamką muszą się nie ruszać). ![]() W pokoju zabierz proszek obok łóżka oraz obrączkę z kominka. KOMISARIAT Porozmawiaj z policjantem pokazując mu portret. Porozmawiaj z inspektorem, kiedy cię wyrzuci porozmawiaj ponownie z policjantem. BIURO HELLOUINA Idź do drugich drzwi, są zamknięte. Wróć do hotelu, obok windy leży młotek - zabierz go. Użyj młotek na drzwiach do biura Hellouina. Wewnątrz otwórz szufladę i przeczytaj dokumenty. Zaskoczy cię matka i pokaże kryjówkę. Od tej chwili jesteś Hellouinem. APARTAMENT EATONÓW Porozmawiaj z dozorczynią. Wyjdź na podwórze, zabierz piłkę i użyj jej na doniczce na oknie, co odwróci uwagę sprzątaczki. Idź na górę. W pierwszej sypialni w szafie zbadaj sejf. W drugiej sypialni weź bilety. W głównym pokoju znajdź wizytówkę oraz notatkę o bractwie. Spójrz na plakat na ścianie. Przeczytaj wszystkie dokumenty w inwentarzu. SIEDZIBA BRACTWA Porozmawiaj, ale nie wejdziesz na razie. BIURO FRANCA KAUFNERA Porozmawiaj z psychiatrą. ALAMBIC Porozmawiaj z Bernice, powie ci o restauracji, ale nie zna jej nazwy. Udaj się do siedziby bractwa aby dowiedzieć się nazwy restauracji. RESTAURACJA CHEZ ALEXANDRE Porozmawiaj z portierem. HOTEL Porozmawiaj z portierem - niewiele ci powie. Po rozmowie zaczepi cię Malet. Idź do kawiarni obok, zamów butelkę i siądź przy oknie. Porozmawiaj z Malet. Po zakończeniu opowieści inspektor aresztuje Hellouina. STUDIO Spod drzwi zabierz telegram i przeczytaj go. Zadzwoń do Sophii i umów się z nią. RESTAURACJA Portier pokaże ci stolik. Porozmawiaj z Sophią. ALAMBIC Porozmawiaj z Bebe przy barze. SIEDZIBA BARCTWA Porozmawiaj z mężczyzną, ale nie wpuści cię. ALAMBIC Poproś Bebe o sfałszowanie listu. Przejdź do 2 innych lokalizacji i wróć do Alambic a list będzie gotowy. SIEDZIBA BRACTWA Pokaż list, ale nadal nie zostaniesz wpuszczony. HOTEL Porozmawiaj z portierem, barmanem i jasnowidzem w pokoju 506. BIURO HELLOUINA Z poddasza zabierz latarkę. APARTAMENT EATONÓW Spójrz na plakat na ścianie, pod nim znajdziesz klucz. Użyj klucza na sejfie w sypialni i weź dokumenty - przejrzyj je. BIURO FRANKA KAUFNERA Musisz przejść przez labirynt: 1. Po wejściu prosto i w lewo do A-1, w tym korytarzu jest mały korytarzyk z dźwignią, przełącz ją. 2. Wróć z małego korytarzyka i idź dalej do C-2, po prawej korytarzyk i dźwignia. 3. Idąc dalej zobaczysz drzwi do biura po lewej, ale jeszcze jest krata, teraz do G-2, idź przed siebie aż napotkasz kolejny korytarzyk z dźwignią. 4. Do F-2, po lewej kolejna dźwignia. 5. Skręć w prawo, przez drzwi do końca korytarza D-1, a następnie do C-2 i dźwignia po lewej. 6. Dalej przez B-2 do E-2 i dźwignia po prawej. 7. Następny korytarz w lewo, dojdź do D-1 i zobaczysz otwarte drzwi do biura (brązowe). W biurze z biurka zabierz notes i z jajka cylinder. W regałach z książkami znajdziesz 3 stożki. Ze stolika obok zegara zabierz czwarty stożek i wisiorek. HOTEL Udaj się do jasnowidza, użyj cylindra na gramofonie i odsłuchaj nagrania. DOM DE ALLEPINA Na drzwiach użyj stożków, aby wejść. Na parterze i na piętrze przyjrzyj się symbolom planet nad drzwiami. Na piętrze przyjrzyj się trzem witrażom z datami pod nimi. Wejdź do drzwi z Marsem (kółko i strzałka). Z biurka zabierz dokumenty (obejrzyj je) i zapałki. Po przeciwnej stronie zobacz urządzenie z planetami. Na jednej z półek znajdziesz metalowy pierścień. ALAMBIC Poproś Bebe, aby jeszcze raz sfałszowała list - tym razem wg prawidłowego pisma. SIEDZIBA BRACTWA Przy wejściu pokaż list od Bebe a zostaniesz wpuszczony. Przejdź przez kaplicę i obok ołtarza wejdź w drzwi. Weź książkę ze stołu. Z gabloty weź monetę. Na jednej z półek znajdziesz Księgę Zakonu Templariuszy. DOM DE ALLEPINA Idź do urządzenia z planetami. Trzy rzędy oznaczają od góry: rok, miesiąc, dzień. Ustaw po kolei: 14 styczeń 1128, dźwignia 24 czerwiec 1305, dźwignia 18 marca 1314, dźwignia Otworzy się sekretne przejście. Na końcu przejścia jest duże pomieszczenie. Idź tam gdzie leży ciało, przyjrzyj się mu i zrób zdjęcie używając aparatu fotograficznego. Przejdź w pobliże wejścia - są tam 4 filary z kwadratami z cyframi - przyjrzyj się im. Idź do stołu z menzurkami, weź monetę. Używasz tylko 4 flakonów po prawej, używając łyżeczek wsyp kolejne ilości proszków do baniaka: 1. czerwony - ilość 65 2. niebieski - 34 3. czarny 15 4. zielony 175 Po czym używasz zapałek na palniku. Jeśli wsypałeś prawidłowe ilości otrzymasz flakonik z fioletowym proszkiem. Idź do stolika z księgą, zabierz nóż, na księdze użyj pierścienia, zamknij 4 zatrzaski. Pierścienie ustaw aby w górnym okienku było ADN. A dolne cyfry od góry 531. Obrazek poniżej: ![]() Wysłuchasz dziwnej historii. STUDIO Znajdziesz i przeczytasz list. ALAMBIC Porozmawiaj z Bebe. Zobacz na obraz w głębi baru. Weź świeczkę i zliż się lupą do obrazu. Jeżdżąc świeczką po obrazie odkrywasz ukryte części. Kiedy odkryjesz część jeździj świeczką nad nią, aż pojawi się szkicownik i część zniknie. Wszystkich części musi być 15. Poniżej obrazek gdzie mniej więcej znajdują się części: ![]() A tu poniżej to, co należy ułożyć: ![]() Jeśli ułożone jest prawidłowo to chwytając za bramę myszką musimy ją w całości przesuwać po kartce, pojawi się też na mapie kolejna lokacja. STACJA MOLITOR Idź na peron i w lewy tunel. W ciemności użyj latarki i zejdź na dół. Zabierz 2 głowy - jedna jest na półce, a druga w pudle na ziemi. POSTERUNEK POLICJI Porozmawiaj z komisarzem przedstawiając mu dowody. DOM DE ALLEPINA W dialogu powiedz, że chcesz zniszczyć głowę Bahometa. KONIEC Autor solucji: adam |