Post Mortem

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

STUDIO
Porozmawiaj z Sophią, weź jej sprawę.
Z szafy zabierz aparat fotograficzny, ze stołu weź szkicownik.
Użyj telefonu, zadzwoń na pocztę i nadaj telegram.

HOTEL
Z holu, z sofy weź gazetę.
Porozmawiaj z barmanem, po rozmowie zamów butelkę czerwonego.
Porozmawiaj z recepcjonistą.
1. powiedz, że jesteś z towarzystwa ubezpieczeniowego
2. powiedz że wynajęła cię bogata arystokratka i musisz sprawdzić bezpieczeństwo.
3. powiedz, że chcesz zobaczyć pokój 507, spójrz na zamek i użyj klamki.
Wyjdź z pokoju i zobacz drzwi do 507.
Wejdź do 506 i porozmawiaj z wizjonerką.
Wychodząc porozmawiaj jeszcze z recepcjonistą.

POSTERUNEK POLICJI
Porozmawiaj z policjantem.
Porozmawiaj z nim ponownie proponując mu wino, a dostaniesz raport - przeczytaj go.

BIURO FRANKA KAUFNERA
Porozmawiaj z doktorem.

HOTEL
Porozmawiaj z recepcjonista, porozmawiaj z barmanem.
Użyj szkicownika, aby narysować portret:
włosy: bez zmian
oczy: kliknij 1 raz w prawo
okulary: brak
uszy: 2 razy w lewo
nos: 3 razy w prawo
wąsy: 1 raz w lewo
usta: 6 razy w prawo
broda: 1 raz w lewo
Pokaż barmanowi narysowany portret, a powie ci, że rozpoznaje tego człowieka.

ALAMBIC
Idź na wprost gdzie dwóch ludzi gra w karty, porozmawiaj z jednym z nich.
Kiedy pokażesz mu portret ucieknie.

STUDIO
Idź do Alambic.

ALAMBIC
Porozmawiaj z barmanem o wszystkim.
Poprosi cię o pokazanie szczegółów - zaznacz jak poniżej.

Pokaż mu wynik a da ci wytrychy.

HOTEL
Idź do pokoju 507.
Wstaw i przekręć wytrychy jak na rysunku poniżej (po poruszeniu klamką muszą się nie ruszać).

W pokoju zabierz proszek obok łóżka oraz obrączkę z kominka.

KOMISARIAT
Porozmawiaj z policjantem pokazując mu portret.
Porozmawiaj z inspektorem, kiedy cię wyrzuci porozmawiaj ponownie z policjantem.

BIURO HELLOUINA
Idź do drugich drzwi, są zamknięte.
Wróć do hotelu, obok windy leży młotek - zabierz go.
Użyj młotek na drzwiach do biura Hellouina.
Wewnątrz otwórz szufladę i przeczytaj dokumenty.
Zaskoczy cię matka i pokaże kryjówkę.
Od tej chwili jesteś Hellouinem.

APARTAMENT EATONÓW
Porozmawiaj z dozorczynią.
Wyjdź na podwórze, zabierz piłkę i użyj jej na doniczce na oknie, co odwróci uwagę sprzątaczki.
Idź na górę.
W pierwszej sypialni w szafie zbadaj sejf.
W drugiej sypialni weź bilety.
W głównym pokoju znajdź wizytówkę oraz notatkę o bractwie.
Spójrz na plakat na ścianie.
Przeczytaj wszystkie dokumenty w inwentarzu.

SIEDZIBA BRACTWA
Porozmawiaj, ale nie wejdziesz na razie.

BIURO FRANCA KAUFNERA
Porozmawiaj z psychiatrą.

ALAMBIC
Porozmawiaj z Bernice, powie ci o restauracji, ale nie zna jej nazwy.
Udaj się do siedziby bractwa aby dowiedzieć się nazwy restauracji.

RESTAURACJA CHEZ ALEXANDRE
Porozmawiaj z portierem.

HOTEL
Porozmawiaj z portierem - niewiele ci powie.
Po rozmowie zaczepi cię Malet.
Idź do kawiarni obok, zamów butelkę i siądź przy oknie.
Porozmawiaj z Malet.
Po zakończeniu opowieści inspektor aresztuje Hellouina.

STUDIO
Spod drzwi zabierz telegram i przeczytaj go.
Zadzwoń do Sophii i umów się z nią.

RESTAURACJA
Portier pokaże ci stolik.
Porozmawiaj z Sophią.

ALAMBIC
Porozmawiaj z Bebe przy barze.

SIEDZIBA BARCTWA
Porozmawiaj z mężczyzną, ale nie wpuści cię.

ALAMBIC
Poproś Bebe o sfałszowanie listu.
Przejdź do 2 innych lokalizacji i wróć do Alambic a list będzie gotowy.

SIEDZIBA BRACTWA
Pokaż list, ale nadal nie zostaniesz wpuszczony.

HOTEL
Porozmawiaj z portierem, barmanem i jasnowidzem w pokoju 506.

BIURO HELLOUINA
Z poddasza zabierz latarkę.

APARTAMENT EATONÓW
Spójrz na plakat na ścianie, pod nim znajdziesz klucz.
Użyj klucza na sejfie w sypialni i weź dokumenty - przejrzyj je.

BIURO FRANKA KAUFNERA
Musisz przejść przez labirynt:
1. Po wejściu prosto i w lewo do A-1, w tym korytarzu jest mały korytarzyk z dźwignią, przełącz ją.
2. Wróć z małego korytarzyka i idź dalej do C-2, po prawej korytarzyk i dźwignia.
3. Idąc dalej zobaczysz drzwi do biura po lewej, ale jeszcze jest krata, teraz do G-2, idź przed siebie aż napotkasz kolejny korytarzyk z dźwignią.
4. Do F-2, po lewej kolejna dźwignia.
5. Skręć w prawo, przez drzwi do końca korytarza D-1, a następnie do C-2 i dźwignia po lewej.
6. Dalej przez B-2 do E-2 i dźwignia po prawej.
7. Następny korytarz w lewo, dojdź do D-1 i zobaczysz otwarte drzwi do biura (brązowe).
W biurze z biurka zabierz notes i z jajka cylinder.
W regałach z książkami znajdziesz 3 stożki.
Ze stolika obok zegara zabierz czwarty stożek i wisiorek.

HOTEL
Udaj się do jasnowidza, użyj cylindra na gramofonie i odsłuchaj nagrania.

DOM DE ALLEPINA
Na drzwiach użyj stożków, aby wejść.
Na parterze i na piętrze przyjrzyj się symbolom planet nad drzwiami.
Na piętrze przyjrzyj się trzem witrażom z datami pod nimi.
Wejdź do drzwi z Marsem (kółko i strzałka).
Z biurka zabierz dokumenty (obejrzyj je) i zapałki.
Po przeciwnej stronie zobacz urządzenie z planetami.
Na jednej z półek znajdziesz metalowy pierścień.

ALAMBIC
Poproś Bebe, aby jeszcze raz sfałszowała list - tym razem wg prawidłowego pisma.

SIEDZIBA BRACTWA
Przy wejściu pokaż list od Bebe a zostaniesz wpuszczony.
Przejdź przez kaplicę i obok ołtarza wejdź w drzwi.
Weź książkę ze stołu.
Z gabloty weź monetę.
Na jednej z półek znajdziesz Księgę Zakonu Templariuszy.

DOM DE ALLEPINA
Idź do urządzenia z planetami.
Trzy rzędy oznaczają od góry: rok, miesiąc, dzień.
Ustaw po kolei:
14 styczeń 1128, dźwignia
24 czerwiec 1305, dźwignia
18 marca 1314, dźwignia
Otworzy się sekretne przejście.
Na końcu przejścia jest duże pomieszczenie.
Idź tam gdzie leży ciało, przyjrzyj się mu i zrób zdjęcie używając aparatu fotograficznego.
Przejdź w pobliże wejścia - są tam 4 filary z kwadratami z cyframi - przyjrzyj się im.
Idź do stołu z menzurkami, weź monetę.
Używasz tylko 4 flakonów po prawej, używając łyżeczek wsyp kolejne ilości proszków do baniaka:
1. czerwony - ilość 65
2. niebieski - 34
3. czarny 15
4. zielony 175
Po czym używasz zapałek na palniku.
Jeśli wsypałeś prawidłowe ilości otrzymasz flakonik z fioletowym proszkiem.
Idź do stolika z księgą, zabierz nóż, na księdze użyj pierścienia, zamknij 4 zatrzaski.
Pierścienie ustaw aby w górnym okienku było ADN.
A dolne cyfry od góry 531.
Obrazek poniżej:

Wysłuchasz dziwnej historii.

STUDIO
Znajdziesz i przeczytasz list.

ALAMBIC
Porozmawiaj z Bebe.
Zobacz na obraz w głębi baru.
Weź świeczkę i zliż się lupą do obrazu.
Jeżdżąc świeczką po obrazie odkrywasz ukryte części.
Kiedy odkryjesz część jeździj świeczką nad nią, aż pojawi się szkicownik i część zniknie.
Wszystkich części musi być 15.
Poniżej obrazek gdzie mniej więcej znajdują się części:

A tu poniżej to, co należy ułożyć:

Jeśli ułożone jest prawidłowo to chwytając za bramę myszką musimy ją w całości przesuwać po kartce, pojawi się też na mapie kolejna lokacja.

STACJA MOLITOR
Idź na peron i w lewy tunel.
W ciemności użyj latarki i zejdź na dół.
Zabierz 2 głowy - jedna jest na półce, a druga w pudle na ziemi.

POSTERUNEK POLICJI
Porozmawiaj z komisarzem przedstawiając mu dowody.

DOM DE ALLEPINA
W dialogu powiedz, że chcesz zniszczyć głowę Bahometa.
KONIEC

Autor solucji: adam