 |
|
 |
Ostatnio dodane gry |
|
|
 |
|
 |
|
 |
Solucja, przewodnik |
|
 |
Machinarium Wersja do druku
Poniższa solucja została sprawdzona i wszystko działa poprawnie.
Klikając w ekranik w prawym górnym rogu włączamy minigrę. W niej strzelamy do pajączków i unikamy przeszkód. Po dojściu do końca otrzymujemy podpowiedź do aktualnego etapu gry w formie planszy obrazkowej.
Start Kliknij dwa razy w wannę, aby pokazać tułów robocika. Kliknij dwukrotnie w tułów. Kliknij w głowę - połączysz głowę z tułowiem. Wyciągnij głowę do góry i zabierz kukiełkę. Użyj kukiełki na myszy-robociku, a odzyskasz nogę. Zabierz z planszy magnes oraz sznurek. Połącz w inwentarzu (u góry) magnes ze sznurkiem. Kliknij w rurę przy wodzie, aby ją wygiąć. Użyj na niej sznurka z magnesem, a wyłowisz rękę i przeskoczysz na prawą stronę.
Plansza 2 Weź stożek z kupki. Klikaj pozostałe stożki, aż odkryjesz farbę, weź ją. Użyj stożka na białej farbie, aby go zafarbować. Wejdź na drabinkę. Będą u góry weź najniższy szczebel i użyj go u góry, zrób to dwukrotnie. Podnieś szyję, weź żarówkę. Użyj niebieskiej farby na wiadrze z białą farbą. Użyj na farbie stożka zabarwiając go na błękitny kolor. W inwentarzu użyj żarówki na stożku. Włóż stożek na głowę. Wyciągnij głowę i pociągnij za rączkę.
Plansza 3 Po upadku zmniejsz się i kliknij w panel na prawo od zbiornika. Ustaw na nim 2A i naciśnij czerwony guzik. Idź na górę schodów. Powiększ się i chwyć się rury. Rurą przejdź w prawo i zabierz wiszący nóż. Wróć na schody i weź pręt leżący pod dźwignią. Na górnej końcówce poręczy użyj pręta. Połóż "nóż" na torach u dołu schodów, na dolnym torze. Kliknij w końcówkę poręczy u dołu - wyjedzie wagonik i się wywróci. Z wagonika weź podwozie, siądź na nim na torach. Użyj dolnej końcówki poręczy.
Plansza 4 Zabierz klucz wiszący obok drzwi po prawej. Kliknij w migoczącą lampkę na piecu, aby otworzyć panel. Na panelu ustaw dźwignie od lewej: dół, góra, dół. Kliknij w czerwony przycisk po prawej stronie panelu i natychmiast udaj się do wagonika i wskocz do niego. Kiedy dźwig podniesie cię do góry kliknij po lewej, aby dostać się na półkę u góry. Użyj klucza na panelu i kliknij w niego. W górnym rzędzie kabli kliknij, aby kolejność od lewej była: czarny, czerwony, czarny, czerwony. Zejdź na dół i włącz ponownie dźwig panelem po prawej - pojawią się iskry. Kliknij w nie i zmień biegunowość kabli: czarny do czerwonego i czerwony do czarnego. Uruchom dźwig ponownie i szybko wskocz do wagonika. Kiedy dźwig cię uniesie kliknij w tubę po prawej u góry, aby wyjść.
Plansza 5 Weź trawę i papier toaletowy. Użyj trawy na lampie, następnie wysuszonej trawy na papierze. Stworzonego papierosa daj robotowi a dostaniesz jego rękę. Podejdź do dziury po lewej, schyl się i użyj ręki robota najpierw na sąsiednich robotach, następnie na górnej dziurze w sąsiednim pokoju. Klikaj w szafkę, aż spadnie z niej miotła, weź miotłę. Weź kurek z kranu po prawej i użyj go na miotle. Stworzonym kluczem otwórz właz i wejdź w dół. Idź w prawo do następnego włazu i otwórz go kluczem.
Plansza 6 Kiedy zły robot będzie odchylony na krześle pociągnij krzesło, aby go wywrócić. Szybko zabierz kulki z talerza. Kiedy zły robot będzie z prawej weź od niego klucz. Rozsyp kulki pod panelem po lewej. Użyj klucza na lewej dziurce na klucz na panelu wypuszczając roboty z celi. Idź do drzwi po lewej.
Plansza 7 Użyj panelu po lewej i ustaw na nim godzinę 4:45. Naciśnij czerwony przycisk a otworzą się lewe drzwi. Wewnątrz jest szafka z zagadką logiczną - wszystkie zielone kulki muszą znaleźć się na zielonych polach (zagadka jest losowa, ale niezbyt trudna). W szafce znajdziesz broń. W środkowej celi weź przetykacz z sufitu. Wyjdź w prawo z cel. W następnym pomieszczeniu wejdź schodami na górę i do drzwi.
Plansza 8 Spójrz przez teleskop. Wyjdź przez drzwi obok teleskopu. Przepchnij różowe skrzynie w lewo aż przejdą do kolejnego ekranu. Wejdź na schodki i zbadaj panel. Zagadka, ponumerujmy guziki od góry. Przenoś strzałki w następujący sposób: 5 na 4 3 na 5 2 na 3 4 na 2 6 na 4 7 na 6 5 na 7 3 na 5 1 na 3 2 na 1 4 na 2 6 na 4 5 na 6 3 na 5 4 na 3 Jeśli się pomylisz naciśnij czerwony przycisk, aby zresetować ułożenie. Po poprawnym przeniesieniu strzałek użyj dźwigni po lewej. Górna skrzynka zostanie podciągnięta przez magnes. Przepchnij dolną skrzynkę z powrotem w prawo. W inwentarzu użyj przetykacza na broni. Wskocz na słupek, wskocz na skrzynkę, podciągnij się na schodki, a dostaniesz się do kabiny sterowniczej. Naciśnij prawy czerwony przycisk, aby strzałka wskazywała godzinę 4. Naciśnij przycisk play, a następnie przycisk z kroplą. Szybko zejdź na dół i użyj broni z przetykaczem na piesku liżącym olej. Zanieś pieska robotowi kobiecie a dostaniesz parasol. Użyj parasola na kapiącej wodzie, aby przejść dalej.
Plansza 9 Idź w prawo i w miasteczku wejdź do baru. Weź lep na muchy. Usiądź na krześle i graj z robotem w grę - musisz wygrać. Musisz ustawić 5 nakrętek w rzędzie poziomym, pionowym lub na skos (mnie udało się za piątym razem). Kiedy wygrasz pozbieraj 5 śrubek i wyjdź z baru. Użyj lepu na zbiorniku u dołu, aby schwytać muchy. Wróć do baru, użyj muchy na barmanie i wypchnij beczkę oleju na podwórko. Daj śrubki saksofoniście, a kobieta z okna zrzuci doniczkę z rośliną. Weź roślinę i idź na schody w głębi. Kontynuuj drogę w prawo aż dojdziesz do rynku.
Plansza 10 Na rynku zaraz wejdź na schodki po lewej - znajdziesz się przy robocie lutującym kable. Utwórz klapkę u dołu lampy. Kliknij w górny prawy klocek układanki a wypadnie on i ukradnie go sowa. Kiedy wróci na lampę idź w lewo na mostek, sowa wskoczy na kabel. Podnoś głowę swojego robota w dół i w górę - sowa zacznie cię naśladować aż kabel pęknie i spadnie - ty odzyskasz klocek. Kliknij w zwisający kabel przywiązując go do poręczy. Wejdź na drabinę i będąc na głowie robota wyłącz wtyczkę. Robot cię zrzuci, szybko pociągnij czerwony kabel. Robot zacznie naprawiać kabel, ty otwórz panel lampy i wstaw brakujący klocek do układanki. Ułóż klocki w następujący sposób:

Wespnij się ponownie na drabinę i spróbuj zabrać kota z dachu. Skoczy na poręcz i porazi go prąd. Wróć do panelu lampy i przesuń dowolny klocek wyłączając prąd. Weź kota. Wróć do muzyków i użyj kota na rurze ostatniego z muzyków. Kobieta wyrzuci radio - weź je. Wróć na rynek.
Plansza 11 Weź korbkę u dołu ekranu i użyj jej na dziurze w ścianie pod zegarem. Kręć korbką, aż środkowa wskazówka będzie ustawiona w górę na ~ a zewnętrzna wskazówka na VII. Robocik z ławeczki wejdzie do budynku. Spójrz na notkę nad ławeczką i ustaw zegar wg rysunku na notce. Robot z prawego budynku przejdzie przez rynek do lewego budynku. Idź do budynku po prawej i weź megafon. Porozmawiaj z robotem na wózku da ci pustą oliwiarkę. Wróć do muzyków i wejdź w drzwi po lewej. Użyj oliwiarki na kapiącym oleju i oddaj ją robotowi na wózku na rynku. Teraz chce olej słonecznikowy. Weź ponownie oliwiarkę, otwórz właz na ziemi i wskakuj.
Plansza 12 Z szuflady po prawej wyciągnij książkę. Przewracaj strony aż znajdziesz czerwony klucz. Przy rurach weź wiszący czarny pręt. Zejdź w dół i użyj pręta na odpływie a znajdziesz kolejny czerwony klucz. Wróć do rur i użyj 3 czerwonych kluczy jak na obrazku poniżej:

W inwentarzu połącz megafon z radiem i podłącz go do gniazdka nad szafką. Porozmawiaj z siedzącym kluczem - odkręcisz nim wodę i zalejesz roboty poniżej. Wróć na rynek i wskocz do pustej fontanny. Kliknij w zawór a wejdziesz do rury.
Plansza 13 Skocz na dół i naciśnij czerwony przycisk, aby zjechać w dół. Spójrz przez okienko a znajdziesz swoja ukochaną. Sterujesz teraz nią. Otwórz szafkę i weź kukurydzę. Weź garnek z pieca i postaw go na ziemi. Użyj kukurydzy na piecu a zdobędziesz pręt. Daj pręt ukochanej przez okienko. Wejdź na garnek i użyj pręta na klimatyzatorze pod sufitem. Użyj go ponownie na zamrożonych rurach. Wstaw garnek z powrotem na piec. Użyj rurek na garnku a otrzymasz gumowy wężyk. Podłącz wężyk do rury po lewej a napełnicie zbiornik windy. Pociągnij dźwignię przy drzwiach i spójrz na panel windy. Musisz zamienić miejscami czarne i czerwone kulki. W tym celu: 1. przesuń czarną z góra-lewo na prawo 2. drugą czarną przesuń w dół 3. przesuń czerwoną z dół-lewo na górę 4. drugą czerwoną przesuń na lewo 5. przesuń czerwoną z lewej na góra-prawo 6. przesuń czerwoną z góry na dół-prawo 7. przesuń czarną z dołu na góra-lewo 8. drugą czarną przesuń na dół-lewo 9. przesuń czarną z dół-lewo na górę 10. przesuń czarną z góra-lewo w prawo 11. przesuń czerwoną z góra-prawo na dół 12. przesuń czerwoną z dół-prawo na lewo. 13. przesuń czerwoną z lewej na góra-prawo 14. przesuń czerwoną z dołu na góra-lewo 15. przesuń czarną z góry na dół-prawo 16. przesuń czarną z prawej na dół-lewo Wysunie się nowa dźwignia, użyj jej i pojedź w górę.
Plansza 14 Kliknij w wentylator i odpowiedz na jego pytania błędnie kilka razy z rzędu. Rozwścieczony utraci wirnik - wejdź do niego. W szklarni weź kijek schowany w doniczce za urządzeniem (grzejnik). Użyj panelu na prawej ścianie. Musisz wszystkie 6 lampek zapalić na zielono zapełniając diagramy zielonymi polami. Tutaj instrukcja (zaczynamy od czarnego pola):


Kliknij w zieloną lampkę poniżej a roślina w środkowej doniczce wypuści listki. Przesuń grzejnik w prawo. Wróć do urządzenia i naciśnij lewą z lampek w dolnym rzędzie. Grzejnik zagrzeje roślinę w prawej doniczce i ta wykwitnie. Idź schodkami do góry i z pomocą patyka wyciągnij lupę z paszczy rośliny. Przesuń grzejnik 2 razy w lewo, aby wskazywał na pustą doniczkę. W doniczce zasadź roślinkę z inwentarza. Na panelu po prawej kliknij lampkę, aby grzejnik zagrzał nowo posadzona roślinkę. Po wyrośnięciu słonecznika weź z niego nasiona. Lupy użyj na motylku siadającym na poręczy i zapamiętaj wzór na jego skrzydłach. Użyj tego wzoru na panelu po lewej i pociągnij rączkę. Wyjdź drzwiami po lewej. Na maszynie użyj nasion słonecznika. Zejdź schodkami w dół i pod maszyną użyj oliwiarki. Wróć i użyj dźwigni aby wycisnąć olej, zabierz pełną oliwiarkę. Przejdź w lewo i użyj rynny obok strażnika, aby zjechać w dół i wrócić na rynek. Daj oliwiarkę robotowi na wózku a otrzymasz bilet. Weź z ziemi bandaż. Idź schodkami w górę do ekranu gdzie był kot i ptak. Użyj biletu na slocie przy drzwiach i wejdź do salonu gier.
Plansza 15 Usiądź na rowerku po lewej i pedałuj aż zapali się lampka na pierwszym automacie. Zagraj w pierwszy automat do uzyskania 1000 punktów a otrzymasz monetę. Zabierz monetę ze slotu. Na generatorze przełącz dźwignię na drugi automat i pedałuj do zapalenia lampki. Do rozwiązania zagadki z drugiego automatu użyj tej podpowiedzi:

Otrzymasz kolejną monetę. Dźwignia na trzeci automat, pedałowanie. Niestety trzeci jest zepsuty - kliknij w niego, aby potwierdzić. Wróć na rynek i idź na prawo do automatu. Wrzuć do niego 2 monety, aby otrzymać 2 baterie. Na bateriach użyj bandaża. Zejdź schodkami w dół w lewym dolnym rogu. Wyciągnij głowę i po rynnie wejdź w górę do strażnika z dzieckiem. Daj strażnikowi baterie i wejdź w lewo do windy.
Plansza 16 Rozsyp na podłogę trochę ziemi z doniczki. Kiedy przyjedzie odkurzacz chwyć go, aby uzyskać żarówkę. Kliknij w panel po lewej i wstaw żarówkę do górnej prawej dziurki. Musisz teraz utworzyć gwiazdę. Klikaj: 1. dolna-lewa 2. górna 3. dolna-prawa 4. górna-lewa 5. górna-prawa 6. dolna-lewa Wyjdź a znajdziesz się piętro niżej. Przełączaj dźwignię po lewej w dół, aż odkurzacz wjedzie do łazienki, idź za nim. Wejdź na odkurzacz i zabierz nożyczki. Wróć do dźwigni i ustaw robota mniej więcej pod żyrandolem. Przy drzwiach łazienki użyj panelu, aby wyłączyć światło. Wskocz na odkurzacz i użyj nożyczek na żyrandolu, aby go zabrać. Włącz z powrotem zasilanie i wyślij odkurzacz do łazienki. W łazience przymocuj jedną część żyrandolu do odkurzacza a drugą do toalety. Wróć do dźwigni i przesuń odkurzacz wyrywając toaletę. W łazience kliknij w papier toaletowy, a zjedziesz w dół. Kliknij w bombę a będziesz musiał połączyć kable: 1-A, 2-B, 3-C, 4-D, 5-E wg kabli gdzie prowadzą. Masz 5 minut, ale po wybuchu nie giniesz tylko masz kolejną próbę. Zamknij panel i wróć do góry. Idź w lewo i wejdź schodami do góry. Naciśnij czerwony przycisk po lewej i rozwiąż kolejne puzzle: zielone kuleczki muszą się znaleźć na zielonych polach. Jest to dosyć trudne więc możesz skorzystać z video tutaj. Po rozwiązaniu weź ze środka przedłużacz. Podłącz przedłużacz do mózgu robota - wejdziesz do mini gry. W niej idź w prawo. W planszy z zamkiem i pistoletem także w prawo. Teraz w dół. W lewo i tak długo aż znajdziesz klucz. Wróć do pistoletu, otwórz zamek i zabierz broń. Musisz teraz zestrzelić 33 wirusy. Labirynt jest dosyć skomplikowany, najlepiej narysować sobie mapkę. Cały labirynt składa się z 25 pokoi (5x5). Robot zostanie odwirusowany, powie ci jak zapalić żarówki i da dodatkową żarówkę. Wróć w dół i do windy. Tam na panelu użyj brakującej żarówki i zapalaj: 1. dół-lewo 2. góra 3. dół-prawo 4. lewa 5. góra-prawo 6. dół 7. góra lewa 8. prawa 9. dół-lewo Wyjdź z windy w dół. Weź młotek i zbij okrągłe okienko. Weź klucz i wróć do windy. Użyj klucza na skrzynce po prawej i weź spray. Wyjdź z windy. Użyj sprayu na kłódce, następnie roztrzaskaj ją młotkiem. Po powrocie użyj radia z pomarańczowym wyświetlaczem. Poziomą linię ustaw na 7 a pionową na 108. Wyjdź drzwiami po prawej. Na zewnątrz idź w lewo i użyj panelu. Zagraj na klawiszach od lewej: 1, 4, 2, 3, 5, 2, 3. Po zagraniu melodii kliknij w trybko, aby zablokować drabinę. Wejdź na górę. KONIEC
Autor solucji: adam
|
|
 |
 |
|
 |
|
 |
Informacje o grze |
|
|
 |
|
 |
Artykuły |
|
|
 |
|
 |
Przydatne strony |
|
|
 |
|
 |
Ostatnie komentarze |
|
Mariia Life is Strange Witam wszystkie miłośniczki makijażu! Chcę podzielić się moim znaleziskiem, a mianowicie sklepem pla... »
dsad Ceville [url=https://robota.ua/]asd[/url]
asd
[asd](https://robota.ua/)
https://robota.ua/... »
mads943 UFOs [URL="https://vagar.pl/wagi-hakowe/"]https://vagar.pl/wagi-hakowe/[/URL]... »
mads943 UFOs https://vagar.pl/wagi-hakowe/... »
mads943 UFOs Cześć wszystkim, sklep internetowy Vagar zapewnił kompleksową ofertę gdzie kupic wage elektroniczna ... »
rosyjski debil A Trip to Yugoslavia ta jest dobra gra :-)... »
Fajna gierka:) UFOs To była pierwsza gra w którą zagrałam z moim bratem na naszym nowiutkim komputerze...:)Przepiękne,ma... »
wolf666 Syberia nie ma potrzeby tam iść...... »
Remy Gemini Rue Adam z 2014 roku, zastanów się co Ty w ogóle chłopie piszesz! ... »
2020 gra UFOs Czy istnieje możliwość pobrania pełnej wersji tej gry z tej strony?... »
|
|
 |
|
 |
|
 |
SZUKAJ |
|
 |
Wpisz nazwę gry lub część wyrazu np. Sybe
|
|
 |
|
 |
Emulatory |
|
 Emulator starszych gier przygodowych dostępny pod różne platformy... [czytaj]
 Emulator systemu operacyjnego DOS dostępny pod różne platformy... [czytaj]
 Emulator komputera PC, na którym zainstalować można inny system.... [czytaj]
 Emulator komputera Amiga, na który również powstało sporo przygodówek.... [czytaj] |
|
 |
|
 |
Losowe ekrany |
|
 |
Randal's Monday
|

Secret Files: Tunguska
|

Larry 2: Goes Looking for Love
|

Jack Orlando A Cinematic Adventure: Director's Cut
|

Yesterday
|

Syberia II
|

Simon the Sorcerer
|

1Heart
|

The Vanishing of Ethan Carter
|

Broken Sword 2: The Smoking Mirror
|

Anna's Quest
|

Reef Shot
|

Jack Orlando A Cinematic Adventure: Director's Cut
|

Black Mirror II
|

Broken Sword 3: The Sleeping Dragon
|
|
|
 |
|
 |