|
|
|
Ostatnio dodane gry |
|
|
|
|
|
|
|
Solucja, przewodnik |
|
|
The Spell Beaker Quest - A Prince Ivan Adventure Wersja do druku
Gra opowiada baśniową historię walki dobra ze złem. Książę Ivan podejmuje się uwolnienia sióstr i ich mężów, na których rzucono klątwę. Gra podzielona jest na rozdziały. Sterujemy za pomocą myszki. Ekwipunek, wyświetlany jest, po kliknięciu na postać Ivana, znajdującą się w lewym dolnym rogu. Po wykonaniu czynności, wyświetla się pole ekwipunku. Aby użyć przedmiotu, należy na niego kliknąć, by podświetlił się na zielono, a następnie wcisnąć pole z napisem „ use item” Staraj się dokładnie sprawdzać teren, by zbieraj przedmioty. Zaczynajmy więc.
Palace Gardens
Zabierz żółty łuk, tkwiący w rękach kamiennego łucznika z prawej strony. Strzel nim w stronę pierwszej rzeźby z prawej strony, na której siedzi czarny ptak. Głowa posągu spadnie na dół, a ptak, które na niej siedział, przeleci na drugą stronę. Wdzięczny za uratowanie, służyć Ci będzie jako podpowiedź. Wystarczy, że klikniesz na niego, a pojawi się słowna podpowiedź. Zanim według podpowiedzi ptaka masz udać się do pałacowej sypialni, zabierz głowę rzeźby, która leży na trawie, przy rzeźbie, w którą strzelałeś.
Qenns Bedroom
Znalazłeś się w sypialni, spójrz na sekretarzyk z prawej strony, ten na który stoi kałamarz. Zabierz nóż do listów.
Nieco dalej, stoi mała komódka, na którą również kliknij, by zrobić jej zbliżenie. Zabierz sekator leżący pod łóżkiem , koło zębate, po czym otwórz pierwszą szufladę komody i wyciągnij z niej naszyjnik z pereł.
Wyjdź ze zbliżenia i odsuń czerwoną zasłonę w oknie za stolikiem z kartką papieru i kałamarzem. Znów zrób zbliżenie stolika i zabierz pióro. Zamocz je w kałamarzu i użyj na czystej kartce papieru, a zostanie na niej coś napisane. Zabierz kartkę i kałamarz.
Wyjdź ze zbliżenia i odsuń zasłonę z lewej strony. Zobaczysz obraz, kliknij na niego.
Twoim zadaniem będzie ułożenie obrazu, składającego się z puzzli. Klikaj na pojedynczy puzzel z lewej strony, po czym przenoś go na obraz, we właściwe dla niego miejsce. Kolejność pokazywanego puzzla, możesz zmieniać, klikając na strzałki z góra, dół.
Prawidłowo ustawiony element, nie będzie można przesunąć. Ułożony obraz, przedstawia trzy siostry Ivana.
Spójrz na łóżko, dokonując zbliżenia poduszek. Noża do listów, użyj na środkowej poduszce, a znajdziesz niebieską książkę. To książka zaklęć, aby zadziałała i służyła Ivanowi, umieść w niej brakującą stronę, którą masz w ekwipunku.
Od tej chwili, dziennik ów, służyć Ci będzie jako poradnik w przyrządzaniu mikstur i tworzeniu monet. Możesz go sobie obejrzeć. Po sprawdzeniu go, przyjrzyj się baldachimowi łóżka, najpierw jego lewej stronie. Zwisają z niego cztery sznurki, za które można pociągać, a wtedy zmienia się kolor kamienia w ornamencie na baldachimie. Zwróć uwagę, że ta cześć baldachimu, podzielona jest na cztery elementy w kolorach, czerwonym, zielonym, żółtym i pomarańczowym. twoim zadaniem, jest ustawnie takich samych kolorów, pociągając odpowiednią ilość razy za sznurki.
Lewa strona wygląda zatem tak:
- pierwszy sznurek zostaw w spokoju; - drugi sznurek – rusz jeden raz – zielony kolor; - trzeci sznurek – rusz dwa razy – kolor żółty; - czwarty sznurek – rusz trzy razy- kolor pomarańczowy.
Z prawą stroną postępuj podobnie i ustaw:
drugi sznurek – rusz cztery razy – kolor fioletowy; trzeci sznurek – rusz pięć razy- kolor szary; czwarty sznurek – rusz sześć razy – kolor jasno-fioletowy; piaty sznurek – rusz siedem razy – kolor różowy.
Poprawne ustawienie kolorów spowoduje ukazanie niebieskiego kryształu, Zabierz go.
Spójrz na ceramiczną wazę stojąca lewej strony. Użyj na niej kałamarza, a roztrzaska się. Między skorupami, znajdziesz niewielki kluczy. Weź go.
Kliknij na łóżko, by przejść w nowe miejsce.
Orb Room
W pomieszczeniu natkniesz się na kulę, w której zamknięte są siostry Ivana. Porozmawiaj z nimi. Dowiesz się, że ich mężowie wyruszyli na wyprawę w celu zabicia smoka. Niestety byli za słabi i zostali zaczarowani. Po rozmowie, użyj na migającym polu energii, na dole pod kulą, głowy rzeźby, a siostry znikną.
Wróć do ogrodu, klikając na górę, na niebo.
Palace Gardens
Wyciągnij z ekwipunku sekator, który użyj na krzaku z lewej strony. W ten sposób odkryjesz kamienna tablicę. Kliknij na nią.
Twoim kolejnym zadaniem, będzie takie ustawienie kamiennych symboli na tablicy, by w żadnym rzędzie dany symbol się nie powtarzał. Na screenie, załączonym przeze mnie, wystarczy przesunąć żółty trójkąt, na pole z kwadratem.
Gdy wykonasz zadanie, tablica przesunie się, ukazując dziurę w ziemi. Wejdź w nią i po długiej podróży, Ivan dotrze do chaty starej kobiety.
Old Woman’s Hut
Porozglądaj się. Zabierz dwa koła zębate, jedno w krzaku róż, drugie w oknie. Z krzaku róż, tam gdzie leżało koło zębate, zabierz różową różę.
Zerknij na drabiniasty wóz, kliknij na fioletowa beczkę, by ja odsunąć. Znajdziesz schowaną miseczkę z ziarnem, zabierz ją i daj ptakowi, który siedzi w oknie, na górze.
Nakarmienie ptaszka, wyraźnie zdenerwuje kobietę, która zleci ci zadanie uporządkowania swojego ogrodu. Zabierz szpadel, oparty o dom, tuż przy furtce, po czym wejdź do ogrodu, przez furtkę. Zabierz puste wiadro. Weź dwa koła zębate, pusta olejarkę i dwa worki z nasionami papryki i marchwi. Za pomocą łopaty, usuń chwasty na grządkach.
Aby moc zasiać rośliny, potrzebna Ci woda. Niestety, studnia nie działa prawidłowo. Umieść w niej zatem wszystkie koła zębate, powinieneś ich mieć sześć. Należy je naoliwić. Niestety olejarka jest pusta. Wróć zatem przed dom i użyj pustej olejarki na beczkach stojących na wozie. W ten sposób zdobędziesz olej. Starucha po raz kolejny wpadnie w szał i zacznie pilnować wozu. Wróć do ogrodu. Użyj olejarki na studni, a będziesz miał za zadanie ustawienie kół zębatych, tak by wszystkie się kręciły. Przeciągaj je po kolei i umieszczaj na bolcu.
Gdy tylko naprawisz studnię, woda zacznie płynąć. Użyj na wodzie wiadra, by nabrać trochę. W grządkach posiej paprykę i marchewkę. Zabierz paprykę i marchew, klikając na grządki. Kliknij na miejsce skąd brałeś olejarkę i kluczyka użyj na żółtej kłódce. Znajdziesz się w ptaszarni.
Room Full Of Cages
Przyjrzyj się niewielkiej szafce, twoim zadaniem jest jej otworzenie. Na każdych drzwiczkach szafki, znajdują się kolorowe kółeczka. Są to podpowiedzi, jakie klatki masz klikać, bowiem w klatkach owych, zamknięte się ptaszki o takich samych kolorach piór. Wykonaj zatem najpierw zadanie dotyczące lewych drzwiczek szafki. Otwieraj lun zamykaj następujące klatki, za każdym razem, potwierdzaj zadanie kliknięciem na drzwiczki:
5 klatek z ptakami w kolorze jasno i ciemno zielonym; 2 klatki z ptakami jasno – ciemno – niebieskimi; 2 klatki z ptakami żółto – niebieskimi.
Prawe drzwiczki:
2 klatki z ptakami różowo zielonymi; 2 klatki z ptakami niebiesko-żółtymi; 5 klatek z ptakami jasno-ciemnozielonymi.
Po otwarciu szafki, zajrzyj do jednej i drugiej przegrody i wyciągnij kartkę z książkami i patchworkowy wzór. Wyjdź z pomieszczenia i wróć do staruszki. Mułowi daj marchewkę, a wóz odjedzie. Zabierz siekierę, którą użyj na drewnianej klapie w bruku, przy okazji zyskując kawałki drewna.
Wejdź w powstałą dziurę, gdzie Ivan odkryje dziwną maszynę.
A Strange Machine
Porozglądaj się i zabierz połowę miedzianego krążka, złoty dzban, srebrny dzban i dzban miedziany. Już wiesz, że tutaj wykonywać będziesz monety, ale najpierw musisz rozpalić ogień.
Wróć po schodach na górę i zabierz żółty pergamin leżący na bruku, spójrz na dachówkę, z której zabierz krzemień. Wróć na dół. Zgodnie z tym, co napisane w dzienniku, umieść dzbany w rękach posągów, licząc od lewej, złoty, srebrny i miedziany. Pod paleniskiem, połóż drewno i zapal je, używając w tym celu krzemienia, czyli płytek wziętych z dachówki. Na palący się ogień, połóż żółty pergamin, a otrzymasz mapę. Od tej chwili, wystarczy, że wejdziesz w mapę i klikniesz wybrany, podświetlony na zielono punkt, a następnie na zieloną strzałkę, szybko się tam przeniesiesz.
Przenieś się zatem do Silver Like.
Silver Like
Na miejscu, zabierz połówkę srebrnego krążka, wiszącą na drzewie z lewej. Spróbuj zabrać jagody, ale bez zapłaty to niemożliwe, jak i przeprawa na żółwie. Chcesz płynąć, musisz zapłacić. Weź trochę srebrnych liści i przenieś się z powrotem w miejsce z dziwną maszyną.
A Strange Machine
Srebrne liście, umieść w srebrnym dzbanie i znów udaj sie do mapy, w celu poszukiwania dalszych wskazówek. Tym razem na mapie, wybierz Copper Forest.
Copper Forest
W nowej lokacji, zabierz trochę miedzianych liści. Spróbuj przejść przez zwisające liście, ale siedzący tam mężczyzna Ci nie pozwoli. Musisz z nim zagrać w kubki. Obieca Ci, że podwoi on to, co postawisz.
Postaw zatem połówkę miedzianego krążka, a gra się zacznie. Obserwuj gdzie znajduje się krążek, po czym kliknij na właściwy kubek. W moim przypadku, był to ostatni kubek, licząc od lewej strony, w twoim być może będzie inaczej. Zadanie nie jest trudne, wystarczy tylko dobrze obserwować kubek.
Gdy wygrasz, otrzymasz miedziany krążek. Podnieś stolik, na który stoją kubki, a znajdziesz rękawice, zabierz je. Teraz kliknij na gałęzie, odsuną się, odsłaniając mur. Spójrz na niego. Przyjrzyj się zaznaczonym na nim kreskom.
Każda kreska, to jedna cegła. Musisz kliknąć by przesunąć taką cegłę jaka ilość kresek. Kliknij zatem na stronę lewą muru, by zrobić zbliżenie. Tutaj ustaw, na lewej stronie – 6 cegła, na prawej 5 i 1.
Teraz kliknij na prawą cześć muru i tu ustaw, lewa strona – 2 i 4 cegła, prawa – 3 cegła.
W ten sposób cześć muru się obniży, umożliwiając przejście. Przejdź przez mur , by znaleźć się nad wodospadem.
Colored Waterfall
W tej lokacji, ustaw układankę, przekręcając kwadraty, by powstało drzewo. Gdy wykonasz zadanie, z paszcz gargulców, popłynie kolorowa woda. Tylko z jednego z wodospadów nie jest kolorowy. zabierz połówkę złotego krążka, po czym wróć nad Srebrne Jezioro.
Silver Like
Za pomocą rękawic, zabierz żabę. Wróć do domu starej kobiety, do jej ogrodu.
Old Woman’s Garden
Umieść żabę w wiadrze z wodą. Zabarwi się ona na zielono. Kliknij na zieloną wodę, by zabrać jedną zielona kroplę. Przejdź do dziwnej maszyny.
A Strange Machine
Do miedzianego dzbanka, włóż miedziane liście. Spójrz na stojak z prawej strony. Znajdują się w nim otwory. W jeden z nich, włóż miedziany krążek. Kliknij na miedziany dzban, by poleciała z niego miedziana ciecz, a następnie, wciśnij czerwony przycisk na panelu z lewej strony. Młot uderzy stojak z prawej , wybijając miedzianą monetę. Zabierz ją.
Udaj się nad Srebrne Jezioro.
Silver Like
Miedzianą monetę daj przewoźnikowi. Zabierz jagodę ze skrzyni, po czym kliknij na stojącego na żółwiu przewoźnika. Popłyniecie do Gabrieli.
Mermaid Fountain
Porozmawiaj ze syreną. Daj je naszyjnik z pereł, a będziesz mógł spojrzeć na syrenie drzwi.
Zrób to, a czekać Cię będzie kolejne zadanie. Polega ono na klikaniu na syrenki w takiej kolejności, by wszystkie perły zaświeciły na czerwono. Ponumerowałam je od 1-6.
Aby drzwi się otworzyły klikaj na syreny, w następującej kolejności:
5, 4, 1, 2, 4, 3, 1, 5, 3, 2, 1
Zanim wejdziesz do biblioteki, zabierz kiść fioletowych winogron. Pociągnij także za ostatnią od lewej zwisającą gałąź. na dół spadnie szara róża, zabierz ją.
Po otwarciu wrót, wejdź do środka, do biblioteki.
Gabriella’s Library
Porozmawiaj z dziewczyną. Jeśli pomożesz jej ułożyć książki Gabrieli, tak jak ona to lubi, ona da Ci coś, co pomoże Ci jej szukać. Aby zacząć zadanie, użyj kartki z książkami na dziewczynie. Przeczytaj podpowiedź ‘”Riddle”, by poznać zasady, według których poukładane mają być książki. Na czerwonej półce powinny znaleźć się czerwone książki, na zielonej , zielone, na niebieskiej , niebieskie, zaś na czarnej, powinny stać czarne książki.
Książki zatem układamy w następujący sposób, licząc od lewej strony:
1. Czerwona półka i czerwone książki: 6, 21, 43, 68, 54, 37, 9
2. Zielona półka i zielone książki: B, G, Q, X, W, K, E
3. Niebieska półka i niebieskie książki: ustaw książki od najmniejszej do największej
4. Czarna półka i czarne książki: Ustaw książki od największej do najmniejszej.
Na moi screenie, wystarczy zamienić 9 z 26.
Po zakończeniu zadania, daj dziewczynie połówkę srebrnego krążka, a otrzymasz cały. Po chwili odejdzie. Zabierz kawałek różowej tkaniny. Z różowej butelki z perfumami, zabierz kropelkę różowych perfum. Różowego materiału użyj na lustrze.
Pojawi się jedna z sióstr. Poprosi Cię o odszukanie męża. Powie Ci też, by zabrał srebrną rybę. Od siostry otrzymasz żółty klejnot. zabierz srebrna rybę, która znajduje się pod lampą, kliknij na oparcie fotela, przy lampie.
Udaj się teraz do miejsca z dziwną maszyną.
A Strange Machine
Umieść srebrny krążek w maszynie z prawej strony, kliknij na srebrny dzban i gdy popłynie srebrna ciesz, kliknij na czerwony przycisk z lewej. Młot uderzy, wybijając srebrną monetę. zabierz ją. Przejdź do miejsca gdzie pływała syrena i wejdź w fontannę, pod wodę. Znajdziesz się w nowej lokacji.
Underwater
Srebrną monetę, wręcz rybie, a zniknie. Weź kość i czerwoną różę.
Zwróć uwagę na muszle, klikaj na nie dość szybko, by je otworzyć. W jednej z nich, znajdziesz niebieski kryształ. Zabierz go.
Nie klikaj wiele razy, bowiem nabierzesz niezliczoną ilość kryształów, zawalając sobie ekwipunek i uniemożliwiając granie. Użyj ostrej papryczki na ośmiornicy, a zacznie płakać. Zabierz jedną łzę, klikając na nią. Przejdź teraz w wejście w wielkiej muszli, by znaleźć się w nowej lokacji.
Potion Factory
Przyjrzyj się kielichom. Do każdego z nich wkładać będziesz odrębną rzecz, z której powstać ma mikstura. Do kielicha żółtego, wkładać będziesz owoce, do niebieskiego krople, zaś do zielonego róże. Zanim zrobisz miksturę, zabierz połówkę krążka ziemi i pomarańczę.
Do wytwarzania mikstur, potrzebne jest światło w danym kolorze. Umieść więc w panelu z prawej kamień żółty i niebieski. Czas na umieszczanie składników. Do kielicha żółtego, włóż winogrono , do kielicha niebieskiego, kroplę różową, zaś do kielicha zielonego, różową różę. Przesuń panel z prawej tak, by połączył się niebieski kamień z kamieniem żółtym, dając światło zielone. Kryształy przesuwasz za pomocą mniejszych paneli z prawej. Na koniec, wciśnij czerwony przycisk, na dole, a drzwiczki otworzą się, ukazując flakonik z zielona miksturą.
Zabierz go i przejdź do wodospadu.
Colored Waterfall
Zielonej mikstury użyj na bezbarwnej wodzie, a zostanie zabarwiona. Drzewo ożyje, ukazując furkę, wejście do nowej lokacji. Udaj się tam.
Isabella’s Gallery
Porozmawiaj z dziewczyną, który cos wyszywa. Poprosi Cię o pomoc w odwzorowaniu wzoru tkaniny. W tym celu, użyj na niej patchworkowego wzoru, który masz w ekwipunku. Pojawi się kolejna zadanie. polega ono na odtworzeniu wzoru, który widnieje z prawej strony. Klikaj na odpowiedni kwadrat i po pojawieniu się kolorowego kwadratu, przekręcaj go, by ustawić właściwe kolory. Musisz go bardzo wiernie otworzyć i gdy już zakończysz zadanie, potwierdzić je przyciskiem „ submit”.
Po zakończeniu zadanie, daj dziewczynie połówkę złotego krążka, a otrzymasz całość. Gdy kobieta odejdzie, pozbieraj przedmioty, czyli, wypchanego misia, krople mleka z dzbanka stojącego z lewej, jabłko, kawałki dywanu i szklankę wody. stojącą na stoliku z prawej.
szklankę wody, wylej na lampę, która stoi na stoliku z prawej, a pojawi się kolejna siostra Ivana. Porozmawiaj z nią. Od niej otrzymasz czerwony klejnot. Po odejściu siostry, przejdź do fabryki mikstur.
Potion Factory
Pora na kolejną miksturę. W żółtym naczyniu, umieść jagody, w naczyniu niebieskim, kroplę mleka, a w naczyniu zielonym, czerwona różę. Obróć panel tak, by oświetlone były niebieskie kamienie, by płynęło niebieskie światło. Wciśnij czerwony guzik, a otrzymasz pomarańczową miksturę.
W panelu umieść czerwony kryształ i wykonaj kolejną miksturę. W naczyniu żółtym, umieść jabłko, w naczyniu niebieskim zieloną kroplę, zaś w zielonym, kamienną różę. Przesuń panel tak, by oświetlony był niebieski i czerwony kryształ, tak , by powstało fioletowe światło. Kliknij na czerwony przycisk, a otrzymasz różową miksturę. Zabierz ją.
Opuść lokację i udaj się do Zatoki, czyli do Cave of Maurice.
Cave of Maurice
Staniesz oko w oko z pająkiem. Porozmawiaj z nim, ma problemy z pamięcią. Użyj na nim zatem różowej mikstury. Wszystko sobie przypomni. zabierz trochę złotych liści. Pająkowi daj też kawałki dywaniku, a otrzymasz cały dywan. Gdy pająk odejdzie, zabierz element śmigła, leżący w jamie z lewej strony. Wejdź w jaskinię z prawej.
Golden Mountains
Porozmawiaj z bardzo smutnym mężczyzną. W taki nastrój wprowadził go brak złotych monet, które wygrywał w jednorękiego bandytę. Niestety dziś maszyna nie jest mu przychylna. Spójrz zatem na nią i wylej na maszynę pomarańczową miksturę, a po chwili wyleci z niej spora ilość złotych monet. Szczęśliwy mężczyzna odejdzie. Zabierz włócznię i połowę słonecznego krążka. Uważaj, nie klikaj na stołek, bo może się tak zdarzyć, że będziesz zabierał nieskończoną ilość owych krążków. Spójrz na balon. Brakuje w nim jednej części śmigła. Użyj wiec tego, które zabrałeś z jamy za pająkiem, po czym kliknij na balon, by odlecieć.
Daniella’s Butterfly Garden
Porozmawiaj z dziewczyną, która poprosi Cię o ułożenie krzaków róż, tak jak to robi Daniela. Trzeba to zrobić, by wróciły motyle. Przeczytaj zatem karteczkę z podpowiedzią. Zgodnie z nią, ułóż krzaki w następującej kolejności, licząc od lewej:
krzak czerwonych róż, dwa krzaki róż żółtych, dwa krzaki róż pomarańczowych, jeden krzak róż niebieskich i jeden krzak róż czarnych. Motyle powrócą.
Raz kolejny porozmawiaj z dziewczyną, po czym użyj siatki na motyle na jednym z krzaków. Kolejne zadanie, polegać będzie na odnalezieniu par motyli o takim samym wyglądzie, aż do wyczyszczenia zielonych kwadratów. Po wykonaniu zadania, daj dziewczynie połówkę słonecznego dysku, a otrzymasz cały. Dostaniesz od niej również motyla. Gdy kobieta odejdzie, zabierz fioletowy woreczek z piaskiem i część fontanny.
Gdy to zrobisz, Twoim oczom ukaże się kolejna siostra. Otrzymasz od niej sokole pazury. Gdy odejdzie, kliknij na fontannę, by zabrać czerwony klejnot i wróć do dziwnej maszyny.
A Strange Machine
W złotym dzbanie, umieść złote liście, a w podeście z prawej złoty krążek. Wciśnij czerwony przycisk w panelu z lewej, by młot uderzył. zabierz złotą monetę. Wróć do jednorękiego bandyty.
Golden Mountains
Podejdź do maszyny i umieść w niej złotą monetę. Zacznie działać, ukazując zieloną różę. Zabierz ją. Wejdź do mapy i udaj się do nowej lokacji.
Bridge od Down
Na miejscu, porozmawiaj z malarzem. Chciałby już iść do domu, ale nieposłuszny pies, nie ma zamiaru się ruszyć. Weź połowę księżycowego krążku i smycz psa.
Daj psu kość i gdy się obróci, użyj na nim smyczy. Malarz Ralph, bardzo Ci podziękuje, prosząc o namalowanie tarczy rycerza. Odejdzie, a po chwili na miejscu pojawi się wspomniany rycerz. Porozmawiaj z nim. Daj mu połowę ziemskiego krążka i połowę księżycowego krążka. Zabierz rysunek tygrysa. Porozmawiaj z rycerzem, po czym kliknij na sztalugę, by rozpocząć zadanie. Polega ono na pokolorowaniu obrazka. Przedmioty po obydwu bokach tarczy powinny mieć takie same kolory. Tarczy musi być na przemian czerwona i niebieska zaś jej środek zielony. Dobieraj kolory, by stworzyć nowy kolor, czyli klikaj na odpowiedni kolor farby, np. żółty i niebieski, a otrzymasz zielony, żółty i czerwony- pomarańczowy , czerwony i niebieski- fioletowy. Klikaj potem na miejsce, które chcesz pomalować. Na screenie, wystarczy, że pomalujesz środek tarczy na zielono.
Namalowany obrazek, oddaj rycerzowi, a otrzymasz miecz. Po odejściu rycerza, użyj motyla na krzaku z lewej, a trafi do ciebie, fioletowa róża. Teraz użyj piasku z fioletowego woreczka, na wodzie, a wyłoni się z niej most. Kliknij na niego, by przejść w nowe miejsce.
Drawbridge
Nie miejscu, użyj włóczni na pływających w wodzie krokodylach, by zniknęły. Spójrz na brązową wazę. Aby otworzyć most zwodzony, potrzebne Ci będą trzy dyski ziemi, słońca i księżyca. W tym celu będziesz musiał udać się w miejsce z dziwną maszyną.
A Strange Machine
Kliknij na panel z prawej strony. W wolne sloty, umieść krążki ziemi, księżyca i słońca. Możesz przesuwać panel, klikając na lewą lub prawą stronę. Ustaw pierwszy dysk, ziemi. Kliknij na każdy z dzbanków, tak by leciała z nich ciecz, po czym wciśnij czerwony przycisk na panelu z lewej, by młot uderzył. Zabierz dysk ziemi.
Ponownie kliknij na panel z lewej strony. Ustaw słoneczny krążek. Kliknij na dzbany, tak by leciała tylko złota i brązowa ciecz. Naciśnij czerwony przycisk z lewej, by wykonać słoneczny dysk. Zabierz go.
na koniec, na panelu ustaw krążek księżycowy. Spraw, by z dzbanów leciała złota i srebrna ciecz, użyj przycisku z lewej, by wybić księżycowy dysk. Zabierz go.
Wróć z powrotem do Drawbridge.
Drawbridge
Umieść jeden z dysków w wazie, a Twoim kolejnym zadaniem będzie ustawienie kolorowych dysków, tak by tworzyły całość i zostały umieszczone na odpowiedniej pozycji. Przekręcaj je za pomocą czterech mniejszych tarcz z prawej strony.
Pierwsza część zadania, polega na ustawieniu dysków w takiej pozycji, by z lewej strony ukazały się trzy dyski, słońca, ziemi i księżyca.
Kolejna część, to prawidłowe umieszczenie dysków słońca, ziemi i księżyca. Słońce powinno znaleźć się w środku, ziemia u góry z lewej, zaś księżyc niżej. Na moim screenie, wystarczy przenieść dysk księżyca niżej.
Most się otworzy. Wejdź w niego. Aby przedostać się dalej, musisz klikać na odpowiednie ogony smoków. Do wykonania są dwa powtórzenia. Ponumerowałam je od 1-6. Klikaj zatem w kolejności:
I powtórzenie: 2, 4, 3, 5, 6, 1
II powtórzenie: 3, 4, 1, 2, 6, 5
Ogony smoków podniosą się. Wejdź zatem w jaskinię. Trafisz do miejsca z trojgiem drzwi.
Three Doors of the Seasons
Wejdź najpierw w drzwi z lewej strony, by znaleźć się w zimowej scenerii.
Winter
Weź pelerynę i berło, które leży na dachu domu z lewej. Spójrz na wędkę, w której brakuje haczyka. Zerknij też na zamarzniętą wodę. Wykuj w niej przerębel za pomocą miecza. Na koniec kliknij na drogowskaz, by z powrotem przenieść się do drzwi.
Tym razem, wejdź w środkowe drzwi, do lata.
Summer[
Zabierz kraba, siedzącego na kamieniu. Weź banany, które leżą pod drzewem na którym siedzi małpa. Zauważ, że trzyma ona w rękach koronę. Daj je banana, a wypuści ją na ziemię.
Zabierz koronę. By odzyskać banana, użyj na małpie rysunku tygrysa, a wystraszy się, upuszczając owoc. Zabierz go. Przesuń kamień za drogowskazem, a odkryjesz pierścień, zabierz go.
Opuść tą krainę i tym razem wejdź w drzwi z lewej, by znaleźć się w deszczowej krainie.
Rain
Zabierz niebieską różę i krople deszcze z kałuży przy drzwiach. Spójrz na pęknięty witraż w oknie.
Musisz go poskładać. W tym celu, klikaj na danym element, obracaj go, używając w tym celu przycisku z napisem „ rotate” i ustawiaj danym element na właściwym miejscu.
W nagrodę otrzymasz zieloną gruszkę. Wróć do zimowej krainy.
Winter
Umieść kraba na wędce, by wyłowić buty .Przenieś się do fabryki mikstur.
Potion Factory
Pora na nową miksturę. W żółtym kielichu umieść pomarańczę, w niebieskim krople deszczu, a w zielonym fioletową różę. Ustaw panel z kamieniami tak, by z jednej strony był czerwony kryształ, a drugiej żółty, tak by świeciło pomarańczowe światło. Wciśnij przycisk na dole, a otrzymasz czerwoną miksturę. Przejdź na most, tam gdzie stał rycerz, czyli do Bridge of Down.
Bridge of Down
Kliknij na żółty zamek w oddali, by przenieść się do zamku Słonecznej Księżniczki.
Sun Princess Golden Statue
Na rzeźbie księżniczki, umieść w odpowiednich miejscach, odpowiednie przedmioty. Na głowie koronę, na ramiona załóż pelerynę, w rękę daj berło, na nogi buty, a na dłoń pierścień. W ten sposób będziesz mógł zabrać pęk kluczy. Na koniec użyj na księżniczce, czerwonej mikstury. Po chwili przeniesiesz się do nowej lokacji o nazwie Dungen Maze.
Dungen Maze
Staniesz przed kolejnymi drzwiami. Na każdych z nich, znajdują się liczby, a przy niektórych palą się pochodnie. Pochodnie owe, oznaczają w jakie drzwi masz w danej chwili wejść. Gdy przy drzwiach pali się lewa pochodnia, wchodzisz w lewe drzwi, gdy prawa, w prawe, a gdy palą się dwie pochodnie, po jednej i drugiej stronie drzwi, klikasz na środkowe drzwi. Zapamiętuj liczbę znajdującą się nad drzwiami w które wchodzisz, bowiem będziesz musiał do panelu, wpisać tą liczbę, ale liczbami rzymskimi.
Po kolei wchodzisz więc w drzwi o numerach:
215, 497, 599, 753, 840, 985
Liczby , które musisz wpisać, przedstawiają się następująco:
215 – CCXV 497 – CDXCVII 599 – DXCIXV 753 – DCCLIII 840 – DCCCXL 985 – CMLXXXV
Nie możesz popełnić błędu, wpisywanie rzymskich cyfr musisz wykonywać dość szybko.
Gdy wykonasz je poprawnie, dotrzesz do więzienia, w którym uwięziony jest sęp.
Imprisoned Vulture
Zabierz jedną kamienną truskawkę. Porozmawiaj z sępem, po czym użyj na nim pęka kluczy.
Kolejne zadanie będzie polegało na dopasowaniu klucza, do jego cienia. Klikaj na odpowiednie miejsce, a dany klucz zostanie na nim umieszczony. czynność musisz powtórzyć tyle razy ile jest cieni. Na screenie, wystarczy kliknąć na ostatni cień.
Sęp zostanie uwolniony. Aby wyjść z więzienia, kliknij na kratę w dachu, a znajdziesz się na moście, na którym siedzi mędrzec.
Podium of the Wise Sage
Mędrzec, który tam siedzi, pragnie sprawdzić Twoją pamięć. Zada ci zatem sześć pytań dotyczących dotychczasowej gry. Po wysłuchaniu pytania, klikaj na odpowiedź, w odpowiednie kółko. Oto pytania:
1. What was the color of the flowers outsider the old woman’s hut? -pink 2. How many mermaids wehe there on the door of the silver palace? - six 3. Who guards the potion making factory? - sea horse 4. Which of these does not belong to the Sun Princess? - necklace 5. How many archer statues were there in the palace gardens? - five 6. Which color does not form the colored waterfall? - orange
W nagrodę, za poprawne odpowiedzi, otrzymasz żółty klejnot. Po odejściu mędrca, weź trochę trawy i żółtą różę.
Na końcu mostu, połóż kolorowy dywan i kliknij na niego, by znaleźć się w nowej lokacji.
White Mountains
Zabierz gliniany dzban. Porozmawiaj z kozą, która ma dość śniegu i chętnie zjadałaby trochę świeże trawy. Poczęstuj ją zatem trawą, po czym użyj na niej glinianego dzbana, by otrzymać mleko.
Z gałęzi drzewa, przy którym stoi koza, zabierz trochę zmrożonej wody. Przy okazji zranisz się, zostawiając kroplę krwi. Ją też zabierz. Weź mały kluczyk, który wisi na domku, z lewej strony.
Spróbuj wejść do domu, ale drogę blokują dwa bałwany. Jeden z nich trzyma białą różę. Trzeba znaleźć na nie sposób. Udaj się ponownie do fabryki mikstur.
Potion Factory
W żółtym kielichu umieść gruszkę, w niebieskim krople krwi, zaś w zielonym, zieloną różę. Ustaw czerwone światło, naciśnij czerwony przycisk, a otrzymasz fioletową miksturę. Wróć do bałwanów.
White Mountains
Użyj na jednym z bałwanów fioletowej mikstury, zabierz białą różę i wejdź do domku wiedźmy.
Witch’s House
Porozmawiaj z wiedźmą. Do akwarium, które stoi na stoliku, włóż srebrna rybkę. W nagrodę otrzymasz wiśnie. zabierz jedną cytrynę z koszyka z lewej strony i ponownie porozmawiaj z wiedźmą. Tym razem jej córki zamieniły się w robaki. Użyj zatem sokolich pazurów, na krzaku z lewej strony, a znajdziesz jej. Daj słoik z robakami wiedźmie. Ponownie z nią porozmawiaj, a dowiesz się, że tym razem, skryły się w ulu.
Za pomocą małego kluczyka, otwórz kłódkę wiszącą w szafce na ścianie. Wyciągnij z niej mango.
Na ulu, wiszącym z prawej, użyj misia, a pojawi się kolejne zadanie. Musisz obracać sześcioboki, tak by dopasować je kolorami. Mają się one stykać takimi samymi kolorami, ale pszczołami uśmiechniętych i nie uśmiechniętych. Na screenie, wystarczy przestawić ostatni sześciobok z prawej, kilka razy.
W nagrodę za rozwiązanie zagadki, od wiedźmy otrzymasz magiczny łuk. Kliknij jeszcze raz na ul, by zabrać kroplę miodu. Wyrzuć mango za okno, kliknij na nie by wyjść na zewnątrz i zabierz mango w śniegu, białe mango. Wróć do domku. Nalej mleka do miseczki stojącej przed kotem i wrzuć do niej cytrynę, a zrobisz żółty ser. Zabierz go i umieść w pułapce na myszy. Po chwili pojawi się szczur, który złapie się w pułapkę. Weź go i daj kotu. Od szczęśliwego zwierzaka, otrzymasz biały kamień. Kotek odejdzie.
Przejdź do fabryki mikstur.
Potion Factory
Do zielonego kielicha włóż żółtą różę, do żółtego kielicha, banana, zaś do niebieskiego, kroplę miodu. W panelu z kamieniami, umieść żółty kamień i ustaw żółte światło. Naciśnij czerwony guzik, by otrzymać żółtą miksturę. Wykonaj kolejną miksturę, składającą się z kamiennej róży, łzy ośmiornicy i niebieskiej róży. W panelu z kryształami, umieść biały kryształ i ustaw go tak, by płynęło różowe światło. Wciśnij przycisk i zabierz niebieską miksturę, po czym wróć do domu wiedźmy.
Witch’s House
Niebieskiej mikstury, użyj na norze szczura, by się powiększyła. Następnie, wylej na powiększoną dziurę żółtą miksturę, a będziesz mógł zajrzeć do środka. W szczurzej noże, przyjrzyj się ścianie z rysunkami. To podpowiedź do zagadki ze świecami. Zabierz grudkę smoły leżącą na pudełku zapałek. Zabierz jedną zapałkę, z pudełka z zapałkami, łóżka szczura. Odpal ją od pudełka zapałek( łóżko szczura) i zapaloną zapałkę użyj na świecach. Pojawi się kolejne zadanie. Musisz klikać na świece w odpowiedniej kolejności, by wszystkie zostały zapalone. Ponumerowałam je od 1-7.
Klikaj na świece w takiej kolejności:
5, 3, 1, 4, 7, 6, 2
Wszystkie świece zostaną zapalone. Otrzymasz zapaloną świecę. Kliknij teraz na nie, a otrzymasz kolejny biały kryształ. Spójrz na roztrzaskane szachy, a Twoje kolejne zadanie, polegać będzie na ich poskładaniu. Klikaj na poszczególny element i dopasuj go do kawałka figury szachowej stojącej na szachownicy. Po wykonaniu zadania, użyj na szachach żółtej mikstury.
Po chwili znajdziesz się przed furtką z kobrami.
Black Gates
Kliknij na jednego z węży, a poznasz swoje zadanie. Tym razem, przyjdzie Ci powtarzać dźwięki, które wygrywają figurki buddy. Wystarczy, że będzie klikaj na dane figurki w odpowiedniej kolejności. Ponumerowałam buddy w kolejności od 1-6.
Zaczęłam od lewej kobry, na dole. Klikaj na buddy w kolejności:
1, 4, 3, 5, 6, 2
Prawa kobra:
5, 6, 4, 3, 1, 2
Środkowa kobra:
2, 5, 6, 3, 4, 1
Każde poprawne powtórzenie, spowoduje, że kobra zamieni się w kamień. Gdy wszystkie z nich zostaną zamienione, zabierz czarną różę i przejdź do domu wiedźmy.
Witch’s House
W domu wiedźmy, użyj kulek smoły na garnku, wiszącym nad paleniskiem. Drewno pod garnkiem, zapal za pomocą zapalonej świecy. Grudki smoły rozpuszczą się, zmieniając się w czarna maź. Zamocz w niej wiśnie, a będziesz miał czarne owoce. Weź kroplę smoły. Udaj się do fabryki mikstur.
Potion Factory
Umieść ostatni biały kryształ w panelu. Do żółtego kielicha włóż białe mango, do niebieskiego zamarzniętą kroplę, zaś do zielonego białą różę. Ustaw białe światło , wciśnij czerwony przycisk, by otrzymać białą miksturę. Wróć do bramy z kobrami.
Black Gates
Użyj białej mikstury na bramie, a otworzy się. Wejdź do środka. Natniesz się na smoka.
Wizard’s Lair
Strzel do smoka z łuku, który dostałeś od wiedźmy, a pojawi się zadanie. Spójrz na oczy smoka, zmieniają one kolor. Zauważ, że dookoła znajdują się łuki z kamieniami w różnych kolorach, takich samych , jak oczy smoka. Twoim zadaniem jest klikanie na łuk, w takim kolorze, w jakim aktualnie są oczy bestii. Jeśli smok ma czerwone oczy, Ty klikasz na łuk w kolorze czerwonym, jeśli zielone, strzelasz z zielonego łuki itp. czynność musisz powtarzać do czasu, aż czerwony pasek z prawej strony, symbolizujący życie smoka, całkiem zniknie.
Smok zostanie zabity i pojawi się księżniczka. Porozmawiaj z nią i rusz na ratunek siostrom.
Caget Sisters
Weź czarną kroplę, po czym spójrz na wagę. twoim zadaniem jest zrównoważenie każdej z wag, by klatka z siostrą podjechała do góry. Przeczytaj podpowiedź. Niestety ta zagadka ma nieścisłości, więc wystarczy, że pobawisz się odważnikami, wkładając je na szalkę, a klatka podjedzie do góry. Czynność powtórz dla każdej z klatek, po czym kliknij na nią, by uwolnić siostry.
Przejdź do kulistego pokoju.
Orb Room
Spójrz na Księżniczkę Słońca, kliknij na nią, by dokonać zbliżenia jej korony. Kolejnym zadaniem będzie odpowiednie ustawienie słońca, ziemi i księżyca. Musisz ustawić w jednej linii słońce, księżyc i ziemię. Wszystkie mają znajdować się z prawej strony. Dokonać się ma zaćmienie słońca. Klikaj na słońce, by przesuwać ziemię ( większa niebieska kula), klikaj na ziemię, by przesuwać księżyc.
Po wykonaniu zadanie, przejdź do fabryki mikstur.
Potion Factory
Umieść ostatnie składniki w odpowiednich kielichach, czyli w zielonym , czarną różę, w żółtym, czarne wiśnie i w niebieskim czarną kroplę. Ustaw białe światło, które teraz Świecic się będzie na czarno, wciśnij przycisk, by zabrać czarna miksturę. Przejdź ponownie do kulistego pokoju.
Orb Room
Użyj czarnej mikstury na Księżniczce Słońca, a pojawi się ostania zagadka w tej grze. Przeczytaj podpowiedź. W tłumaczeniu brzmi ona mniej więcej tak:
„ Słońce jest na niebie, a siostry razem. Zbiór prowadzony jest przez jedno z piór. Isabella prowadzona jest za swoim mężem niedźwiedziem. To młody książę Ivan. Z prawej Daniela, jest najstarsza i stoi w środku. I to wszystko co musisz wiedzieć, by rozwiązać ta zagadkę.”
Niestety w tej tez jest niewielka nieścisłość. Twoim zadaniem jest odpowiednie usystematyzowanie postaci, według podpowiedzi, którą dysponujesz. Rozwiązanie podałam an screenie, wystarczy tylko zamienić pięty obrazek z szóstym, nie licząc górnego.
I to już koniec przygody.
Koniec.
Autor solucji: agusia16
|
|
|
|
|
|
|
|
Informacje o grze |
|
|
|
|
|
Artykuły |
|
|
|
|
|
Przydatne strony |
|
|
|
|
|
Ostatnie komentarze |
|
Mariia Life is Strange Witam wszystkie miłośniczki makijażu! Chcę podzielić się moim znaleziskiem, a mianowicie sklepem pla... »
dsad Ceville [url=https://robota.ua/]asd[/url]
asd
[asd](https://robota.ua/)
https://robota.ua/... »
mads943 UFOs [URL="https://vagar.pl/wagi-hakowe/"]https://vagar.pl/wagi-hakowe/[/URL]... »
mads943 UFOs https://vagar.pl/wagi-hakowe/... »
mads943 UFOs Cześć wszystkim, sklep internetowy Vagar zapewnił kompleksową ofertę gdzie kupic wage elektroniczna ... »
rosyjski debil A Trip to Yugoslavia ta jest dobra gra :-)... »
Fajna gierka:) UFOs To była pierwsza gra w którą zagrałam z moim bratem na naszym nowiutkim komputerze...:)Przepiękne,ma... »
wolf666 Syberia nie ma potrzeby tam iść...... »
Remy Gemini Rue Adam z 2014 roku, zastanów się co Ty w ogóle chłopie piszesz! ... »
2020 gra UFOs Czy istnieje możliwość pobrania pełnej wersji tej gry z tej strony?... »
|
|
|
|
|
|
|
SZUKAJ |
|
|
Wpisz nazwę gry lub część wyrazu np. Sybe
|
|
|
|
|
Emulatory |
|
Emulator starszych gier przygodowych dostępny pod różne platformy... [czytaj]
Emulator systemu operacyjnego DOS dostępny pod różne platformy... [czytaj]
Emulator komputera PC, na którym zainstalować można inny system.... [czytaj]
Emulator komputera Amiga, na który również powstało sporo przygodówek.... [czytaj] |
|
|
|
|
Losowe ekrany |
|
|
Dracula: The Resurrection
|
Indiana Jones and the Fate of Atlantis
|
The Perils of Man
|
Secret Files: Sam Peters
|
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
|
Still Life
|
The Testament of Sherlock Holmes
|
Armikrog
|
Penumbra: Overture
|
The Curse of Monkey Island
|
Dark Fall: The Journal
|
Randal's Monday
|
The Dark Eye: Chains of Satinav
|
The Dark Eye: Memoria
|
Stupid Invaders
|
|
|
|
|
|